رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"پناهجویان افغانستانی" تنها در موارد استثنایی از آلمان اخراج می‌شوند

17:13 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۹۰۳
در پی جنجال بر سر اخراج پناهجویان افغانستانی، وزارت‌خانه‌های کشور و خارجه آلمان به یک توافق دست یافته‌اند که بر اساس آن، در آینده فقط در موارد استثنایی برخی از پناهجویان اخراج خواهند شد.

به گزارش سرویس بین الملل   شبکه سر دبیران آلمان (RND) خبر داد که وزارت‌های کشور و خارجه آلمان به توافق رسیده اند تا فقط در موارد استثنائی، پناهجویان ناکام افغانستانی به کشور خود باز گردانند.

این شبکه اعلام کرده است که چنین نتیجه‌ای پس از یک ارزیابی داخلی از وضعیت کلی امنیت در افغانستان گرفته شده است.

به این ترتیب حکومت فدرال آلمان رسما کاهش قابل توجه‌ای در اخراج پناهجویان را تایید کرده است؛ این در حالی است که پیش از این، پس از حمله بر سفارت آلمان در کابل در ماه می، کاهش اخراج پناهجویان افغان به طور غیر رسمی به اجرا درآمده بود.

اخراج پناهجویان ناکام به افغانستان مدت هاست که یک مسئله جنجالی بوده است؛ چرا که جنگ بین حکومت افغانستان و شبه نظامیان طالبان اخیرا در سراسر افغانستان تشدید شده است.

وضعیت امنیتی در افغانستان از زمان سرنگونی رژیم طالبان در سال ۲۰۰۱ تاکنون چنین وخیم نبوده است.

شبکه سر دبیران آلمان همچنین درباره آخرین شمار پناهجویان اخراج شده از آلمان گزارش داده است. به گفته این رسانه، تا روز ۳۰ ماه جون (یک ماه پیش)، حدود ۱۰ هزار پناهجوی افغانستانی مکلف به اخراج از آلمان وجود داشته اند. سال گذشته، شمار این افراد در زمان مشابه ۵ هزار تن بود.

با این حال، تا پایان ماه جون سال جاری، ۲۸۲ پناهجوی افغان به کشورشان اخراج شدند. در مقایسه، سال گذشته این شمار ۱۴۵ تن بود.

با ارزیابی جدید امنیتی حکومت آلمان، به نظر می‌رسد که اخراج پناهجویان ناکام افغان فقط به اخراج مجرمان و افراد خطرناک محدود می‌شود. علاوه بر این، اخراج شامل افغان‌هایی نیز می‌شود که سرسختانه از همکاری در تشخیص هویت خودداری می‌کنند.

دویچه وله با انتشار این مطلب نوشت: در ماه آوریل، حکومت آلمان برآورد کرد که حدود ۲۵۵ هزار افغان در این کشور زندگی می‌کنند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *