رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حفره هزینه ها در شهرداری افزایش یافته است/ نیاز تهران به احداث پارکینگ و هتل

9:03 - 19 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۴۷۹
کاندیدای شهرداری تهران گفت: شهر تهران نیاز به بیش از 100 هتل و تعداد قابل توجهی پارکینگ عمومی دارد و باید در این حوزه برنامه ریزی شود.

حفره هزینه ها در شهرداری افزایش یافته است/ نیاز تهران به احداث پارکینگ و هتلبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، حسین مرعشی در نشستی که به منظور ارائه برنامه های کاندیدای شهرداری تهران برگزار شد گفت: تعیین وقت برای دیدارهای مردمی یک الزام است و من پیش از این در مسندهای مدیریتی که داشتم به این رویه پایبند بودم.

وی افزود: این روش در جلوگیری از فساد موثر است و سبب می شود شهروندان با مدیران احساس نزدیکی کنند.

کاندیدای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مسئولان شهر باید با مردم زندگی کنند اظهارکرد: مردم باید احساس کنند که شهردار و مدیران آن از جنس خودشان است و با آنها احساس نزدیکی کنند.

مرعشی در خصوص اهمیت مباحث اجتماعی در شهر تهران تصریح کرد: وجود ثمن ها در تهران، امکانات خوبی را در شهرداری ایجاد می کند و ما بدون ایجاد نهادهایی مجزا از خدمات اجتماعی ثمن ها به طور داوطلبانه بهره مند می شویم.

وی با اشاره به هزینه های شهرداری تهران خاطرنشان کرد: میزان هزینه های شهرداری از درآمد مردم تهران نباید بیشتر باشد. در طول سال تمام هزینه هایی که مردم تهران بابت تامین برق پرداخت می کنند، 5 هزار میلیارد تومان است و ما شهر را با 20 هزار میلیارد تومان اداره می کنیم.

کاندیدای شهرداری تهران ادامه داد: حفره هزینه ها در تهران افزایش یافته و شهردار آینده باید هزینه های شهر را با درآمدهای پایدار شهرداری تنظیم کند.

مرعشی در رابطه با اضافه شدن برخی مسئولیت ها به وظایف شهرداری گفت: طی سال های اخیر شاهد بوده ایم که برخی مسئولیت ها به شهرداری تهران اضافه شده که وظیفه این نهاد نبوده است.

وی افزود: من خودم اهل هیئت و رفتن به مراسم مذهبی هستم اما این را درک نمی کنم که شهرداری در شرایطی که به پیمانکاران بدهکار است چه طور می تواند در مراسم های مذهبی از جمله تامین بخشی از هزینه های هیئت ها همکاری داشته باشد.

کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه " بسیاری از اقدامات انجام شده در شهرداری قابل واگذاری است" اظهارکرد: تاکید ما این است که بسیاری از امور می تواند به بخش خصوصی واگذار شود و شهرداری نباید در برخی از موضوعات ورود مستقیم داشته باشد.

مرعشی عوارض نوسازی را عوارض شهروندی دانست و تصریح کرد: یکی از درآمدهای پایدار شهرداری عوارض نوسازی است و باید به تدریج و در یک دوره زمانی، عوارض نوسازی واقعی شود.

وی ادامه داد: عوارض نوسازی باید به قیمت زمین در مناطق مختلف پرداخت شود و تفاوت هزینه های شهروندی در مناطق رعایت شود.

کاندیدای شهرداری تهران در خصوص وضعیت ساخت و سازها در شهر تهران اظهارکرد: در بخش ساخت و سازهای مسکونی، در شهر تهران رشد قابل توجهی مشاهده می شود. ما در این حوزه باید بر اساس نیاز بازار پیش رویم.

مرعشی افزود: در سال های اخیر در بخش مرتبط با بازارها و مراکز تجاری سرمایه گذاری بیش از اندازه ای صورت گرفته است.

وی خواستار سرمایه گذاری بر دو موضوع راه اندازی پارکینگ های عمومی و ساخت هتل شد و گفت: باید در مقررات شماره گذاری این بحث رعایت شود که ساختمان هایی که احداث می شوند حتما پارکینگ داشته باشند و در کنار آن نسبت به احداث 100 هتل جدید در پایتخت اقدام شود.

کاندیدای شهرداری تهران با اشاره به اهمیت احداث ساختمان های نمادین تصریح کرد: در شهر تهران ساختمان های بسیاری وجود دارد اما تعداد ساختمان های نمادین تهران اندک است.

مرعشی با تاکید بر اینکه تهران باید به شهری بین المللی تبدیل شود خاطرنشان کرد: شهر تهران برای توریست ها شهر آسانی برای تردد و خرید نیست و باید در این رابطه تصمیمات جدیدتری اتخاذ شود.

وی در خصوص وضعیت تراکم در شهر تهران اظهارکرد: باید سیاست هایی را در جهت توازن در حوزه تراکم در شهر تهران داشته باشیم و برای 3 هزار هکتار بافت فرسوده پایتخت برنامه ریزی کنیم.

کاندیدای شهرداری تهران افزود: تا امروز سیاست های تشویقی موردی رعایت شده که این موضوع باید تغییر پیدا کند.

مرعشی با اشاره به اهمیت راه اندازی پیاده راه در تمام مناطق شهر تهران خاطرنشان کرد: جای پاتوق ها در شهر تهران خالی است و لازم است در هر یک از مناطق شهر تهران یک پیاده راه، راه اندازی شده و این پیاده راه ها به کانون های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند.

وی در خصوص میزان بدهی های شهرداری تهران گفت: حدود 40 هزار میلیارد تومان میزان بدهی های شهرداری تهران خواهد بود و این میزان حدود 10 میلیارد یورو می شود.

کاندیدای شهرداری تهران تاکید کرد: تامین این میزان بدهی بسیار زیاد است و پرداخت این رقم با درآمدهای شهرداری قابل تحقق نیست.

مرعشی با اشاره به تجربه مدیریت شهری در پل طبقاتی صدر شهر اظهارکرد: کاری مانند احداث پل در دنیا با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود اما شهرداری اقدام به راه اندازی پل صدر با هزینه های گزاف کرد.

وی خواستار افلزایش ظرفیت مترو تهران شد و تصریح کرد: ظرفیت مترو تهران باید افزایش یابد و این برنامه باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

کاندیدای شهرداری تهران با اشاره به ساخت و سازهای صورت گرفته در شهر تهران طی 12 سال اخیر خاطرنشان کرد: در دوره محمد باقر قالیباف کارهای سنگین در حوزه ساخت تونل و بزرگراه راه اندازی شد اما این طرح ها از نظر اقتصادی مورد بررسی قرار نگرفته بود.

وی ادامه داد: در کنار پروژه ها به موضوعات اقتصادی توجه نشده و چگونگی تامین هزینه ها مد نظر قرار نگرفته است.

مرعشی خود کفایی پروژه های عمرانی را یک الزام دانست و گفت: 55 درصد سپرده های بانکی مردم ایران در شهر تهران است و می توان با تکیه بر فراوانی پول در پایتخت پروژه ها را مدیریت کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *