خواننده موسیقی ایرانی با مخاطبانش دیدار می‌کند/ پرواز همای گرگ درون را به کرمانشاه می‌برد

15:00 - 17 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۴۲۷
پرواز همای در جدیدترین تجربه اجرای صحنه‌ای خود با اجرای آثاری همچون "گرگ درون" در کرمانشاه روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، پرواز همای پس از اجرای موفق خود در محوطه باز کاخ نیاوران این بار با هموطنان خود در کرمانشاه دیدار می‌کند.

همای در این کنسرت منتخبی از آثار پرطرفدار خود از جمله "دیوانه چو دیوانه ببیند"، "ای خانه‌ات خراب"، "گرگ درون" و مجموعه ای از قطعه‌های آلبوم "در شب گیسوان تو" را روی صحنه می‌برد.

همای

در اجرای تابستانی این هنرمند در کاخ نیاوران، اولین قطعه با نام «پناه بلندی و پستی تویی» با شعری از همای و تنظیم او آغاز شد؛ همای یکی از شلوغ‌ترین و پرحجم‌ترین آثار تصنیفی خود را برای اولین اجرای کنسرت انتخاب کرده بود. اجرایی پر ریسک که به جهت سرعت خوانش کلمات در مصراع ها و واریاسیون های سریع ارکستر در اولین قطعه میزان اشتباه و خطا را بالا می‌برد. خواننده در اجرای این قطعه توانست در سر ضرب ها و پایان بندی های ابیات و تصنیف، قطعه سخت را به اتمام برساند.

همای

تصنیف بعدی با نام «زبان نگاه»  شعری بود از آثار مشهور هوشنگ ابتهاج، سایه که در طول سالیان بسیار شنیده و خوانده شده است. ملودی همای بر روی کلام آشنای ابتهاج ترکیبی نو و در عین حال نوستالژیک به وجود آورده بود. تصانیف بعدی با نام های «دیوانه تری» و «شیرین لبی» که هر دو در یک ریتم و با ملودی های مشابه ساخته و تنظیم شده بودند بدون وقفه اجرا شدند. در طول این برنامه اتفاقی افتاد که کمتر در کنسرت‌هایی با محوریت موسیقی ایرانی شاهد آن بودیم و آن همراهی مخاطب در خوانش اشعار به گوش آشنا و آثار  مشهور خواننده است.

پرواز همای

پرواز همای 19 مرداد ساعت 21:30 در سالن امام خمینی (ره) کرمانشاه با مخاطبانش دیدار می‌کند.

گزارش از بهاره کنجکاوفرد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *