مشخصات زیردریایی بومی فاتح با قابلیت حمل موشک؛ الحاق به نیروی دریایی تا 50 روز دیگر

22:01 - 15 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۲۶۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فاتح که توان دریانوردی 35 روزه را دارد، از سرعت سطحی 11 نات و در حالت غوطه‌ور 14 نات برخوردار است و توانایی حمل موشک‌های زیرسطحی، موشک‌های دوش‌پرتاب سطح به هوا و همچنین امکان حمل نیروهای تکاور و رساندن آنها به نقاط مورد نظر را نیز دارد.

مشخصات زیردریایی صددرصد بومی ایران که تا 50 روز دیگر به نیروی دریایی الحاق می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز یکشنبه 15 مرداد از الحاق زیردریایی فاتح به نیروی دریایی ارتش در هفته دفاع مقدس سال جاری یعنی کمتر از 50 روز دیگر خبر داد.

9 آذر 95 امیر نیز دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفته بود: «تست‌های سرعت، قوس و قابلیت دریانوردی زیردریایی فاتح که یک زیردریایی 100 درصد بومی است، توسط نیروی دریایی ارتش در حال انجام است و به زودی عملیاتی خواهد شد.»

به گفته امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، این زیردریایی در رزمایش محمد رسول‌الله (ص) سال 93 مورد آزمایش قرار گرفته بود.

زیردریایی فاتح با برخورداری از حس‌گرهای پیشرفته در عین کاهش اثرات راداری و صوتی خود و سامانه‌های ارتباطی امن، برای تبادل داده با واحدهای سطحی و هوایی دیگر به جزئی از شبکه دفاعی دریایی ایران تبدیل شده و با توجه به ساخت بومی آن در قیاس با نمونه های خارجی هم‌رده ارزان‌تر نیز خواهد بود.

زیرسطحی 527 تنی فاتح به عنوان یک زیردریایی نیمه سنگین تلقی شده و تناژ آن در زیرسطح نیز 593 تن است.

فاتح که توان دریانوردی 35 روزه را دارد، از سرعت سطحی 11 نات (20.35 کیلومتر بر ساعت) و در حالت غوطه‌ور 14 نات (25.9 کیلومتر بر ساعت) برخوردار است.

این زیردریایی توانایی حمل موشک های زیرسطحی، موشک‌های دوش‌پرتاب سطح به هوا و همچنین امکان حمل نیروهای تکاور و رساندن آنها به نقاط مورد نظر را نیز دارد.


برچسب ها: امیر سیاری فاتح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *