سیگار: تجارت "مواد مخدر افغانستان" ۲ برابر افزایش یافته است

14:09 - 19 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۱۸۴
سیگار یا نهاد بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان از افزایش ۲ برابری درآمد مواد مخدر در افغانستان خبر داده است.

به گزارش سرویس بین الملل در گزارش جدید بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان یا سیگار گفته شده است که درآمد مواد مخدر در سال ۲۰۱۶ میلادی نزدیک به ۲ برابر افزایش یافته است.

در گزارش آمده که درآمد مواد مخدر افغانستان در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۳.۲ میلیارد دلار رسیده است در حالی که عواید سال ۲۰۱۵ میلادی ۱.۵۶ میلیارد دلار بوده است.

در این گزارش سیگار که به تازگی به کنگره آمریکا ارائه شده، آمده است: درآمد کشت و تولید مواد مخدر در ۶ ماه اخیر سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱.۴۴ میلیارد دلار افزایش داشته است.

وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان روز گذشته اعلام کرد که هزینه مبارزه با مواد مخدر به مراتب پایین‌تر از هزینه کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان، منطقه و جهان است و به همین خاطر دولت افغانستان نمی‌تواند به درستی با این پدیده مبارزه کند.

جاوید احمد قایم معاون سیاست وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت: تقاضای مواد مخدر در جهان افزایش یافته است و از سوی هم، کمک های که برای مبارزه با این پدیده از سوی جامعه جهانی در افغانستان در نظر گرفته شده، کاهش یافته است.

وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان می‌گوید که گزارش‌های رسیده به این وزارت نشان می دهد که کشت، تولید و قاچاق مواد در سال جاری نیز در افغانستان افزایش یابد.

جمهور نوشت: بیشتر از ۹۵ درصد تریاک کل جهان تنها در ولایت هلمند افغانستان کشت و اکثر مناطق ولایت ناآرام هلمند به دست مخالفان دولت است و آنها از طریق کشت تریاک به امور جنگی خود رسیدگی می‌کنند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *