انگلیس از تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه کره شمالی استقبال کرد

2:41 - 15 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۵۹۴۵
طارق محمود احمد: حکومت کره شمالی بایستی هرچه سریع‌تر مسیر خود را تغییر دهد و انگلیس از تمام کشورها می‌خواهد تا قطعنامه جدید شورای امنیت را به‌طور کامل و محکم اجرا کند.

به گزارش گروه بین الملل ،'طارق محمود احمد' معاون وزیر خارجه انگلیس ضمن استقبال از تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی گفت که انگلیس در کنار شرکای بین‌المللی‌اش برای مقابله علیه تهدید کره شمالی متحد ایستاده است.

به نقل از تارنمای وزارت خارجه انگلیس، 'طارق محمود احمد' شامگاه شنبه بیان داشت: قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد، منابعی را که کره شمالی از آن برای تأمین هزینه‌های مالی برنامه هسته‌ای و موشکی‌اش استفاده می‌کند، قطع خواهد کرد.


معاون وزیر خارجه انگلیس در امور کشورهای مشترک‌المنافع و سازمان ملل افزود: متأسفانه کره شمالی مسیر بسیار خطرناک و بی‌ثبات کننده‌ای را در پیش‌گرفته و دستیابی به این تسلیحات را به مردمش، صلح و ثبات منطقه ترجیح می‌دهد.


وی اضافه کرد: حکومت کره شمالی بایستی هرچه سریع‌تر مسیر خود را تغییر دهد و انگلیس از تمام کشورها می‌خواهد تا قطعنامه جدید شورای امنیت را به‌طور کامل و محکم اجرا کند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد با اکثریت قاطع آرا قطعنامه جدیدی برای افزایش تحریم ها علیه کره شمالی تصویب کرد.


این تحریم ها با تلاش آمریکا و در رابطه با برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی وضع شده است.
از سال 2006 که کره شمالی اولین آزمایش اتمی خود را انجام داد این هفتمین باری است که سازمان ملل تحریم هایی علیه این کشور وضع می کند.


تمام پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رای مثبت دادند.
طبق این قطعنامه، صادرات غذاهای دریایی و مواد معدنی از کره شمالی که ارزش آن بیش از یک میلیارد دلار باشد، ممنوع شده است.


این قطعنامه صادرات زغال سنگ، آهن، سنگ آهن و سرب و غذاهای دریایی از این کشور را محدود می کند. همچنین کشورهایی که از کارگران کره شمالی استفاده می کنند، نمی توانند شمار این کارگران را افزایش دهند. همچنین هرگونه سرمایه گذاری مشترک با کره شمالی و افزایش سرمایه در پروژه های سرمایه گذاری فعلی ممنوع شده است.


علاوه بر این، 9 فرد و چهار نهاد از جمله یک بانک کره شمالی تحریم شده اند. دارایی های این افراد و نهادها مسدود شده و سفر این اشخاص ممنوع شده است.
کره شمالی اخیرا دو آزمایش موشک های بالستیک انجام داده است. گفته می شود کره شمالی این قابلیت را یافته است که خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *