پیشگیری‌های رشد مدار به مربیان آموزش و پرورش آموزش داده می‌شود

11:09 - 14 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۵۶۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی دادگستری استان البرز گفت: مربیان طرح توانمندسازی آموزش و پرورش با هدف آموزش به مادران کودکان ۷ تا ۱۲ سال در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری‌های رشد مدار را آموزش دیدند.

پیشگیری‌های رشد مدار به مربیان آموزش و پرورش آموزش داده می‌شود مهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهار کرد: مربیان طرح توانمندسازی آموزش و پرورش با هدف آموزش به مادران کودکان ۷ تا ۱۲ سال در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری‌های رشد مدار را آموزش دیدند.

وی گفت: ۱۵ نفر از مربیان اعزامی به مدارس استان البرز در قالب طرح آموزش توانمندسازی روانی – اجتماعی دانش آموزان در ۵ جلسه و به مدت ۲۰ ساعت در این دوره شرکت کردند.

این مقام قضایی بیان کرد: در دوره مذکور مربیان منتخب بیست مهارت پیشگیری رشد مدار، نحوه چگونگی تدریس این مباحث به والدین دانش آموزان را فرا می‌گیرند، چرا که برگزاری این کارگاه‌ها برای والدین با هدف تقویت عوامل محافظتی و خنثی کردن عوامل خطر در رشد کودک، منجر به رشد اجتماعی مطلوب، خود کنترلی، رشد هیجانی و رشد تحصیلی کودکان می‌شود.

جوهری تصریح کرد: چگونگی افزایش آگاهی‌های والدین در زمینه مهارت‌های مربوط به بهبود روابط خانوادگی، تاثیر فن آوری‌های نوین و رسانه، عوامل رشد کودک و ... از مباحث مطرح شده در این کارگاه است.

معاون اجتماعی دادگستری استان البرز بیان کرد: آشنایی والدین با خصوصیات و مشکلات رشدی کودک و علل آن‌ها، یادگیری مهارت‌های لازم برای بهبود بهزیستی خود، یادگیری مهارت‌های لازم برای بهبود روابط خانوادگی، یادگیری مهارت‌های لازم برای بهبود رشد کودک و مهارت‌های خیرگزینی از دیگر مواردی بود که در این کارگاه پنج روزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول در پایان گفت: در پایان دوره، مهارت مربیان با توجه به مطالب ارائه شده در کارگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و به افراد حائز صلاحیت، گواهی مربیگری ارائه شد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *