همه دستگاه‌های خراسان‌رضوی باید برای نگه‌داری از عنوان «مشهد، شهر جهانی گوهرسنگ‌ها» تلاش کنند

14:31 - 13 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۵۴۹۳
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی، در آستانه یک‌سالگی عنوان «مشهد، شهر ‌جهانی صنایع‌دستی گوهرسنگ‌ها»، در دیداری با تعدادی از فعالان حوزه صنایع‌دستی این استان گفت: «گوهرسنگ‌ها فرصت مناسبی برای پایداری بیشتر در مشهد است.»
همه دستگاه‌های خراسان‌رضوی باید برای نگه‌داری از عنوان «مشهد، شهر جهانی گوهرسنگ‌ها» تلاش کنندبه گزارش گروه جامعه ، محمدرحیم رهنما گفت: میراث‌فرهنگی دستگاهی فرابخشی است و عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها مشهد را تبدیل به برند دیگری در کنار عنوان مشهد2017“ و پایتخت فرهنگی جهان اسلام کرده است و همه بخش‌ها، به‌ویژه شهرداری، دانشگاه‌ها، اصحاب‌رسانه و فعالان تشکل‌های صنایع‌دستی استان و مشهد باید در نگه‌داری این عنوان تلاش کنند.

وی افزود: باید ظرفیت دانشگاه و علم و تخصص کارشناسان این حوزه نیز به‌شکل مناسبی برای حفظ این عنوان جهانی به خدمت گرفته شود. مشهد در حوزه طلا و جواهرات ظرفیت بالایی دارد و ضرورت فعال کردن این بخش نیز پیداست و اتحادیه‌های مربوط باید کمک کنند.

رهنما تصریح کرد: حضور زائران وگردشگران هم فرصت مناسب دیگری در اختیار شهر جهانی مشهد قرار داده که در این راستا باید برای عرضه و فروش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: گوهرسنگ‌ها در سالی که مقام معظم رهبری آن را سالِ ”اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال“ نام‌گذاری کرده‌اند، در بخش اشتغال می‌تواند نقش مهمی ایجاد کند؛ چراکه با کمترین هزینه نسبت به سایر حوزه‌ها می‌توان در این حوزه شغل ایجاد کرد و باید این برند جهانی هر چه بهتر و شایسته‌تر به جهانیان معرفی شود.

 

گفتنی است عنوان «مشهد، شهر جهانی گوهرسنگ‌ها» در سال 2016 و پس از بررسی‌های شورای جهانی صنایع‌دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه و در رقابت با دیگر شهرهای جهانی در سال گذشته به مشهد تعلق گرفت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *