رفع تصرف از ۱۷۰ هکتار از اراضی ملی در نرماشیر / کاهش اوقات دادرسی به ۲۰ روز

15:16 - 11 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۵۰۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: خلع ید از اراضی ملی به میزان تقریبی 170 هکتار، 73 مورد توقیف عملیات اجرایی، صدور آراء متعدد مبنی بر رفع تصرفات عدوانی از جمله اقدامات قضایی است که در حوزه قضایی نرمانشیر صورت گرفته است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، حسین سلامی در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگاه عمومی شهرستان نرماشیر اظهار داشت: کاهش اوقات دادرسی از شش ماه به 20 روز از نمونه موفقیت‌های دادگاه نرماشیر در راستای ارتقای سطح کیفیت خدمات قضایی به مردم است و این سهم با تلاش سایر همکاران قضایی و اداری محقق شده است.

وی تصریح کرد: از سال 1391 و در طول 5 سال مدیریت حوزه قضائی نرماشیر تلاش کردیم تا با قاطعیت و پیگیری‌های مداوم از آمار جرایم خشن از جمله قتل، نزاع، دسته جمعی و ... کاسته شود.

رئیس سابق حوزه قضایی شهرستان نرماشیر  از مشکلات دیگر را ناآگاهی مردم نسبت به قوانین موضوعه و حقوق اولیه خود، عدم فعالیت مناسب در جهت فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: در این مدت تلاش کردیم با راه‌اندازی دفتر حمایت حقوقی در دادگاه و طرح اهداف راهبردی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تا حدی از این مشکلات برطرف شود.

سلامی که به عنوان دادستان شهرستان جیرفت منصوب شده است، گفت: ‌حدود سه سال است در این شهرستان شاهد هیچگونه قتل و یا آدم ربایی نبوده‌ایم که در مقایسه با سال‌های 1391 و ماقبل، بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت راه‌اندازی سامانه «ثنا» را یکی از اقدامات خوب قوه قضائیه دانست و اظهار داشت: در زمان راه‌اندازی این سامانه، مراجعات مردم به دادگاه کمتر شد و از تجدید اوقات دادرسی به میزان قابل توجهی کاسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: با مراجعات مکرر به زندان و مصاحبه با زندانیان و استفاده از ظرفیت‌های قانونی ‌سعی شده است تا سیاست زندان‌زدایی در عمل پیگیری شود.

رئیس سابق حوزه قضایی شهرستان نرماشیر گفت: افرادی که عمدتاً برای وهله اول مرتکب بزهی شده‌اند با در نظر گرفتن شخصیت اجتماعی و آینده زندگی زندانیان ‌به جای مجازات حبس از مجازات‌های جایگزین و یا تعلیق اجرای مجازات، آزادی مشروط و ... استفاده شود تا این افراد نیز حق زندگی بهتر در کنار خانواده خود را داشته باشند.

سلامی بیان داشت: برای کاهش معضلات موجود در شهرستان نرماشیر نیز سعی کردیم با راه‌اندازی دفتر حمایت حقوقی و دادن اطلاعات حقوقی به مردم، آگاهی مردم از حقوق اولیه خود، پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال، به کارگیری نیروهای اطلاعاتی و انتظامی با حداکثر توان خود، برخورداری قشر بزهکار از رافت دستگاه قضایی، بتوانیم گام موثری در جهت اعتلای هر چه بیشتر شهر خود برداریم.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی ستاد عملیاتی متشکل از فرماندهان نیروهای انتظامی و نظامی، مدیران اجرایی شهرستان می‌تواند از نوآوری‌های این شهرستان در زمینه تلاش برای افزایش احساس امنیت در این حوزه باشد.

سلامی گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای سطح کیفیت خدمات قضایی، کمبودهایی نیز در این دادگاه وجود دارد که با برطرف کردن آنها می‌توان خدمات شایسته‌تری ارائه کرد.

وی با بیان اینکه مقابله با زمین‌خواری و تصرف اراضی دولتی را از دغدغه‌های مسئولین نظام و به ویژه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در این زمینه خلع ید از اراضی ملی به میزان تقریبی 170 هکتار، 73 مورد توقیف عملیات اجرایی، صدور آراء متعدد مبنی بر رفع تصرفات عدوانی و ... را می‌توان خلاصه اقدامات خود برشمرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *