مایک پنس در عوض شدن رفتار روسیه پس از تحریم ها ابراز امیدواری کرد

0:57 - 09 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۱۰۵
اظهارات پنس در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه به تلافی تحریم های آمریکا دستور داد 755 نفر از دیپلمات های آمریکایی روسیه را ترک کنند.

به گزارش گروه بین الملل ،«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که تحریم های جدید واشنگتن علیه روسیه رفتار مسکو را عوض کند.

پنس در خلال سفرش به اروپای شرقی، در گفت و گو با شبکه فاکس نیوز اظهار داشت: ترامپ تاکید کرده که اقدامات بی ثبات کننده روسیه و حمایتش از رژیم های یاغی و همچنین فعالیت هایش در اوکراین غیرقابل پذیرش است. رئیس جمهوری به زودی تحریم های کنگره را به منظور اجرا شدن امضا می کند.


پنس گفت: انتظار داریم رفتار روسیه عوض شود و رفتار بسیار متفاوتی از دولت روسیه ببینیم.
اظهارات پنس در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه به تلافی تحریم های آمریکا دستور داد 755 نفر از دیپلمات های آمریکایی روسیه را ترک کنند.


پنس سفری سه روزه به شرق اروپا را آغاز کرده است. وی ابتدا به استونی رفت و قرار است به گرجستان و مونته نگرو برود. مونته نگرو اوایل امسال به عضویت ناتو درآمد. گرجستان هم تلاش کرده است عضو این پیمان شود.


به نوشته تارنمای هیل، هدف از این سفر «تلاش برای ارائه تضمین مجدد به متحدان ناتو در بحبوحه تهاجم فزاینده روسیه» است.


وی به کشورهای اروپای شرقی تضمین داد که سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر «آمریکا اول» به معنای انزوای متحدان آمریکا نیست.


پنس گفت: رئیس جمهوری با یک پیام ساده من را به اروپای شرقی فرستاد و آن اینکه آمریکا اول به معنای آمریکا به تنهایی نیست.


سفر پنس در حالی است که تنش میان روسیه و کشورهای عضو ناتو رو به افزایش است. روسیه اوایل ماه جاری میلادی دو هزار و پانصد نیرو را به عنوان بخشی از یک رزمایش نظامی به منطقه «پسکوف» در مرزهای استونی و لتونی اعزام کرد.
در همین حال، تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و ارتباطات احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با مسکو گسترش یافته است.


پنس در گفت و گو با فاکس نیوز به بحران در شبه جزیره کره نیز پرداخت و اظهار داشت که چین باید «اقدامات بیشتری» مقابله با اقدامات کره شمالی انجام دهد.


دولت ترامپ از چین خواسته است تا در مساله هسته ای فشارها بر کره شمالی را افزایش دهد. این در حالی است که پیونگ یانگ در سال 2017 چندین آزمایش موشکی انجام داده است.


بنا به اعلام منابع رسانه ای، کره شمالی جمعه گذشته یک موشک بالتسیک قاره پیما آزمایش کرد.
وزارت دفاع آمریکا تایید کرده که روز جمعه یک موشک بالستیک را که کره شمالی شلیک کرده بود، ردیابی کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *