جلوگیری از سفر زائران حامل مواد مخدر در ایام حج/ ضبط 5 ساله گذرنامه زائران حامل مواد مخدر

6:11 - 09 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۹۸۴
فرمانده پلیس فرودگاه ها گفت: اگر از زائر حج مواد مخدر کشف شود، علاوه بر محروم شدن این فرد از زیارت، گذرنامه اش طبق قانون 5 سال ضبط می شود.

جلوگیری از سفر زائران حامل مواد مخدر در ایام حج/ ضبط 5 ساله گذرنامه زائران حامل مواد مخدرسردار حسن مهری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به اعزام حجاج به سرزمین وحی از 20 ایستگاه پروازی و آمادگی کامل پلیس فرودگاهها برای بدرقه حجاج، گفت: تمام تلاش پلیس فرودگاهها اعزام عزتمندانه زائران خانه خدا به عربستان است و تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا از عبور اقلام ممنوعه جلوگیری کنیم تا برای زائران در عربستان مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: امسال از 20 ایستگاه پروازی در کشور حجاج اعزام می شوند و بهترین ماموران این پلیس که آموزش های لازم را دیده اند در زمان اعزام زائران بکارگیری می شوند.

فرمانده پلیس فرودگاههای کشور با بیان اینکه پلیس تمام تلاش خود را می کند که هیچ مواد مخدری به عربستان حمل نشود، تاکید کرد: فهرست داروهای ممنوعه از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شده است و از زائران می خواهیم ضمن همکاری با پلیس از آوردن این داروها خودداری کنند چرا که ماموران از حمل این داروها جلوگیری می کنند.

مهری افزود: ماموران تمام اقدامات لازم را برای پیشگری از انتقال مواد مخدر مواد مخدر در فرودگاهها بکار گرفته اند. خوشبختانه در سال های گذشته ماموران فرودگاه عربستان نتوانسته اند یک گرم مواد مخدر از زائران ما کشف کنند که این موضوع ناشی از جدیت پلیس فرودگاه است.

وی از ممنوع الخروج شدن زائران در صورت کشف مواد مخدر از آنها خبر داد و گفت: اگر از هر زائری مواد مخدر کشف شود، علاوه بر اینکه این فرد از سفر معنوی حج باز می ماند،گذرنامه اش براساس قانون  به مدت 5 سال ضبط شده و امکان خروج از کشور را نخواهد داشت.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور در مورد اینکه برخی حجاج اقدام به جاساز مواد مخدر در لباس، کفش و بار می کنند، گفت: پلیس علاوه بر اینکه تمامی جاسازهای مواد مخدر را می شناسد، با استفاده از دستگاههای کمک بازرسی مواد های جاسازی شده را کشف می کنند.  

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *