ترکیه آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد

15:28 - 07 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۶۰۰
وزارت خارجه ترکیه آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم و آن را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توصیف کرد.

ترکیه آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزارت خارجه ترکیه آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم و آن را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توصیف کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما آزمایش موشکی انجام شده از سوی کره شمالی در روز 28 جولای را محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: کره شمالی با انجام دومین آزمایش موشک بالستیک خود در این ماه همچنان به صورت آشکار به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و نادیده گرفتن تعهدات بین‌المللی خود ادمه می‌دهد.

کره‌شمالی روز جمعه موشک جدیدی آزمایش کرد و با اعلام موفقیت‌آمیز‌بودن دومین آزمایش موشک قاره‌پیمای خود اعلام کرد از این پس تمام خاک آمریکا در تیرس موشکهای قاره‌پیما کره‌شمالی قرار دارد.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی با اشاره به موفقیت‌آمیزبودن آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما روز گذشته به نقل از کیم جونگ اون تأکید کرد: پرتاب موفقیت‌آمیز موشک قاره‌پیمای اخیر بار دیگر اعتبار و دقت سامانه موشکهای قاره‌پیما پیونگ‌یانگ را ثابت کرد و از این پس تمام خاک آمریکا در تیرس موشکهای کره‌شمالی قرار دارند که هر لحظه می‌‌توان هرنقطه‌‌ای از آن را هدف قرار داد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *