برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در واکنش به اقدام موشکی کره شمالی

3:52 - 07 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۳۵۹
به گفته ستاد مشترک نیروهای دو کشور، این رزمایش در ساحل شرقی شبه جزیره کره با استفاده از موشک های هیونمو2 کره جنوبی و سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا انجام شد.

به گزارش گروه بین الملل ،آمریکا و کره جنوبی در واکنش به شلیک موشک قاره پیما از سوی پیونگ یانگ، رزمایش مشترک موشک های بالستیک برگزار کردند.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ارتش کره جنوبی اعلام کرد، سئول و واشنگتن روز شنبه در واکنش به اقدام پیونگ یانگ رزمایش مشترک موشک های بالستیک برگزار کردند.


به گفته ستاد مشترک نیروهای دو کشور، این رزمایش در ساحل شرقی شبه جزیره کره با استفاده از موشک های هیونمو2 کره جنوبی و سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا انجام شد.


موشک های هیونمو2 ساخت کره جنوبی از نوع بالستیک با برد 300 کلیومتر، و سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا موسم به ATACMS موشک های زمین به زمین با همین مقدار برد هستند.


براساس گزارش یونهاپ، ستاد مشترک در بیانیه ای تاکید کرد دو کشور متحد قادر به هدف قراردادن دقیق مقر رهبری کره شمالی هستند.


کره جنوبی و آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی نیز پس از اقدام کره شمالی به آزمایش موشک قاره پیما رزمایش مشابهی برگزار کردند.
کره شمالی روز جمعه اقدام به شلیک یک موشک قاره پیما کرد که در آبهای منطقه ویژه اقتصادی ژاپن فرود آمد.


وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پرتاب این موشک قاره پیما را تایید کرد. همچنین «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نیز با تایید این پرتاب اعلام کرد این موشک از نوع بالستیک بوده است.


در پی این اقدام پیونگ یانگ، «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی دستور تشکیل جلسه شورای امنیت ملی داد. همچنین «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد توکیو نیز به زودی جلسه شورای امنیت ملی برگزار خواهد کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *