فرار 200 هزار نفر طی چهار ماه گذشته از رقه سوریه

3:04 - 06 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۱۹۸
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که از ماه آوریل تا کنون حدود 200 هزار نفر از شهر رقه سوریه که در اشغال داعش است ، فرار کردند.

فرار 200 هزار نفر طی چهار ماه گذشته از رقه سوریهبه گزارش گروه بین الملل ، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که از ماه آوریل تا کنون حدود 200 هزار نفر از شهر رقه سوریه که در اشغال داعش است ، فرار کردند.

 اورسولا مولر معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه که در شورای امنیت سازمان ملل متحد صحبت می کرد, افزود: تنها در ماه جاری بیش از 30 هزار نفر از شهر رقه سوریه خارج شدند.


وی گفت: نبود امنیت در بخش هایی از استان رقه سوریه کار امدادرسانی به این مناطق را سخت کرده است.


معاون دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد که هم اکنون حدود 20 تا 50 هزار نفر در شهر رقه ساکن هستند که به دلیل محاصره این شهر به دست داعش قادر به فرار نیستند.


پیش تر دادستان کل استان رقه گفته بود: 80 درصد ساکنان شهر رقه آواره و 60 هزار نفر آنها در دمشق ساکن شده اند.


شهر رقه سوریه از سال 2013 به اشغال داعش در آمده است و نیروهای کرد سوریه در تلاش هستند تا این شهر را از اشغال داعش آزاد کنند.


نیروهای سوری طی هفته های گذشته با ایجاد چند گذرگاه امن برای شهروندان سوری حاضر در شهر رقه این امکان را فراهم کردند تا از این شهر خارج شوند.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *