پیشگیری از بیکاری حدود ۳۳ هزار نفر در سال گذشته

12:53 - 05 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۰۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اعلام خبر پیشگیری از بیکاری حدود ۳۳ هزار نفر نیروی کار در سال ۹۵ با مساعدت دستگاه قضایی استان، از استمرار سیاست‌های حمایت از تولید داخلی ونیروی کار خبر داد.

حجت الاسلام والمسملین مظفری رییس کل دادگستری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اعلام خبر پیشگیری از بیکاری حدود ۳۳ هزار نفر نیروی کاردر سال ۹۵ با مساعدت دستگاه قضایی استان، ازاستمرار سیاست‌های حمایت از تولید داخلی ونیروی کار خبر داد.

وی تأکید مقام معظم رهبری در مسائل مختلف از جمله مسئله فرهنگ واقتصاد را بر اساس واقعیات ملموس موجود ارزیابی نمود وافزود: در سال‌های اخیر شاهد هجمه‌های سنگین فرهنگی وتحریم‌های وسیع اقتصادی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم که به تشخیص معظم له تنها راه برون رفت از تنگنا‌ها و مشکلات موجود و رسیدن به رشد، توسعه و بالندگی کشور، همانا توجه واستفاده از تمامی ظرفیت‌ها و توان داخلی با تکیه برتجربیات ارزشمند بزرگان و بهره گیری از نیروی متخصص و متعهد جوان کشوراست.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی یکی ازسیاست‌های اصولی دستگاه قضایی را طی سال‌های اخیر حمایت از تولید داخلی و اشتغال دانست و افزود: بر همین اساس دادگستری کل استان خراسان رضوی طی برنامه‌ای مدون دردو حوزه پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات اقتصادی و برخورد قاطع با مفسدان وهمچنین حمایت از صنعتگران و فعالان اقتصادی که در چهارچوب قانون به تولید می‌پردازند اقدامات متعددی را سامان دهی کرد که بحمدالله نتایج مطلوبی نیزدر این زمینه به همراه داشت.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به برخی از این اقدامات خاطر نشان کرد: با بهره گیری ازمدیریت مطلوب قضایی وتلاش‌های مجدانه صورت گرفته تنها در سال ۱۳۹۵ از تعطیلی ۱۶۵ کارخانه و واحد تولیدی و همچنین از بیکاری حدود ۳۳ هزار نفر پیشگیری به عمل آمد.

وی با تأکید مجدد بر حمایت از تولید و اشتغال خاطر نشان کرد: به تمامی مسئولان، معاونت‌ها وواحد‌های مربوطه در خصوص حمایت‌های حقوقی وقانون لازم از تولید داخلی و صنعت دستورات لازم داده شده و انتظار می‌رود این مفاد مورد اهتمام مسئولان و مدیران قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *