روایت 10 روز مبارزه مداوم؛ انتفاضه مردم فلسطین چگونه مقامات صهیونیسی را به زانو درآورد

8:30 - 05 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۹۰۴
مبارزان فلسطینی روز جمعه 23 تیر در عملیاتی استشهادی درمسجدالاقصی چند نظامی صهیونیستی را به هلاکت رساندند، عملیاتی که 10 روز مبارزه مداوم مردم فلسطین علیه اشغال‌گران قدس را در پی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل ، مبارزان فلسطینی روز جمعه 23 تیردر عملیاتی استشهادی درمسجدالاقصی چند نظامی صهیونیستی را به هلاکت رساندند.

مسجدالاقصی


بنا به گزارش پایگاه شبکه خبری «الجزیره» چند مبارز فلسطینی پس از درگیری و تبادل آتش شدید با نظامیان صهیونیست در «باب‌الاسباط» واقع در مجموعه «مسجدالاقصی» دو نظامی رژیم صهیونیستی را به هلاکت رساندند؛ در این عملیات استشهادی سه تن از مبارزان فلسطینی نیز به شهادت رسیدند.

مسجدالاقصی


در پی این عملیات شهادت‌طلبانه مقامات رژیم صهیونیستی با افزایش تدابیر امنیتی در مسجدالاقصی برای نخستین‌بار پس از سال 2000 اجازه ندادند نماز جمعه امروز در مسجدالاقصی برگزار شود؛ مسلمانان فلسطینی در پی این اقدام رژیم صهیونیستی نماز را در بیرون از دیوارهای این شهر قدیمی اقامه کرده و به بسته شدن درهای مسجدالاقصی نیز اعتراض کردند.

مسجدالاقصی

 

همبستگی گروه‌های فلسطینی با عملیات شهادت‌طلبانه جوانان فلسطینی


جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات شهادت طلبانه روز 213 تیرماه جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی پاسخ به جنایت ها و اقدام شهرک نشینان در یورش به مسجد الاقصی است.

مسجدالاقصی

در بیانیه حماس همچنین تاکید شده بود که انتفاضه فلسطین ادامه خواهد داشت و مردم فلسطین به راه خود برای آزادی فلسطین ادامه خواهند داد.

مسجدالاقصی


تشکیلات خودگران فلسطین نیز اقدام رژیم صهیونیستی در ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی را محکوم کرد.


جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای یورش نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم و رژیم صهیونیستی را مسئول وقایع روز جمعه در قدس‌اشغالی دانست.

مسجدالاقصی


در بیانیه جهاد اسلامی همچنین تأکید شده بود که مردم مبارز فلسطین هرگز اقدام اشغال‌گران به ضرب و شتم نمازگران در ماه مبارک رمضان را نخواهند بخشید.


جنبش فتح نیز در پی شهادت سه تن از جوانان مبارز فلسطین و ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی و برگزاری نماز جمعه، ضمن محکوم‌کردن اقدامات نظامیان صهیونیست در بیت‌المقدس اعلام کرد که این اقدام رژیم صهیونیستی در راستای برنامه صهیونیست‌ها برای اخراج فلسطینی‌ها از بیت‌المقدس و همچنین اشغال بیت‌المقدس است لذا از همه فلسطینی‌ها خواست به سمت مسجدالاقصی حرکت کنند.

مسجدالاقصی

 

نصب گیت‌های الکترونیکی و فوران خشم مبارزان فلسطینی


پس از عملیات شهادت‌طلبانه جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی رژیم صهیونیستی با نصب گیت‌های الکترونیکی ورود و خروج به این مکان مقدس را به شدت امنیتی کرد و همچنین ورود مردان زیر 50 سال به مسجدالاقصی را ممنوع اعلام کرد و نیروهای نظامی در مسجدالاقصی را به 2 هزار نیرو افزایش داد.

مسجدالاقصی


به همین دلیل مردم خشمگین فلسطین با هماهنگی و همبستگی اعتراضهای دامنه‌داری را علیه نظامیان صهیونیستی در مسجدالاقصی شکل دادند تا فضای امنیتی را در این مکان مقدس بشکنند و نظامیان اشغال‌گر برای متفرق کردن جمعیت معترض از گلوله‌های پلاستیکی و شلیک گاز اشک‌آور استفاده کرد و جوانان فلسطینی نیز در پاسخ به سوی نظامیان صهیونیستی سنگ پرتاب می‌کردند.

مسجدالاقصی

 

10 روز درگیری مداوم؛ 5 شهید و بیش از هزار نفر زخمی


مردم فسطین برای برداشتن گیت‌های الکترونیکی از درهای ورودی مسجدالاقصی ده روز مداوم با نظامیان اشغال‌گر درگیری مداوم داشتند.

مسجدالاقصی


سازمان هلال احمرفلسطین با انتشار گزارشی اعلام کرد که از آغاز درگیری های اخیر در مسجدالاقصی پنج فلسطینی شهید و بیش از یک هزار فلسطینی زخمی شدند.

مسجدالاقصی


بنا به این گزارش 29 فلسطینی با گلوله جنگی نظامیان صهیونیستی و 374 نفر نیز با گلوله پلاستیکی زخمی شدند و سایر مصدومان نیز براثر ضرب و شتم و استنشاق گاز اشک آور روانه بیمارستان شدند.

مسجدالاقصی


شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد که بیمارستان‌های فلسطین در پی آغاز شدن تظاهرات گسترده علیه رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی از روز 23 تیر با موج گسترده‌ای از افرادی مواجه هستند که از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

مسجدالاقصی


در پی این درگیری‌ها و خشونت نیروهای رژیم صهیونیستی، «محمود عباس» ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد ارتباط در تمامی سطوح با رژیم صهیونیستی را به دلیل نصب ردیاب‌های الکترونیکی در ورودی مسجد الاقصی معلق می‌کند.

 

عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از گیت‌های الکترونیکی؛ پیروزی انتفاضه مردم فلسطین


در نتیجه مبارزات مداوم مبارزان فلسطینی در هفته‌های اخیر پس از عملیات شهادت‌طلبانه در 23 تیر کابنیه امنیتی رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه 3 مرداد رسما اعلام کرد که گیت‌‌های الکترونیکی از ورودی‌های مسجدالاقصی برداشته می‌شوند.

مسجدالاقصی


گرچه مقامات صهیونیستی تأکید کردند که به جای گیت‌های الکترونیکی از ابزارهای امنیتی پیشرفته‌تری همچون دوربین‌های نظارتی پیشرفته استفاده می‌کنند اما روشن است که این عقب‌نشینی آشکار کابینه صهیونیست‌ها نتیجه جان‌گرفتن دوباره انتفاضه مردم فلسطین است.

مسجدالاقصی

 


برچسب ها: بیت‌المقدس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *