ترامپ‌ها نمی‌توانند ایران را تسلیم کنند

10:05 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۶۱۱
قوه قضائیه در همه جای دنیا شرایط خاص استقلال خود را دارد. قاضی مستقل است و نظام قضا کار و رسالت خود را انجام می‌دهد و اظهارات اخیر ترامپ برای آزادی جاسوسان آمریکایی هم دخالت در امور سیاسی و حاکمیتی و هم مداخله در امور قضایی ایرانیان است.

شایقبه گزارش گروه سیاسی ، عشرت شایق عضو شوراس مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در یادداشتی که در اختیار قرار داد به  بیانیه ترامپ علیه ایران درباره آزادی جاسوسان آمریکایی محبوس در ایران و نیز دستگیری شهروندان ایرانی در سایر کشور‌ها واکنش نشان داد.

مشروح یادداشت عشرت شایق را در زیر می‌خوانید:

جاسوسی مقوله ایی است که از لحاظ سیاسی و حاکمیتی وقتی در کشوری اتفاق می‌افتد به‌معنای آغاز نفوذی پنهان برای کسب اطلاعات استراتژیک در آن کشورمحسوب می‌شود و به‌نوعی دشمنی پنهان، تخصصی شده، نظام‌مند و تعریف شده است و نه تنها یک اتفاق معمولی نیست، بلکه جریانی ویژه برای مقاصد خرابکارانه بر مبنای جمع بندی اطلاعات جاسوسی است .

زمانیکه فردی کار جاسوسی می‌کند به این معناست که روی این فرد کار هدفمند انجام شده تا در دیگر کشورها، کسب اطلاعات مشخص داشته باشد و در ادامه می‌خواهند در آن حوزه‌ای که از آن کسب اطلاع کرده‌اند، خرابکاری کنند. جاسوسی در حقیقت به هدف ایجاد ضربات غیرقابل جبران به یک کشور انجام می‌شود.

با توجه به اینکه آمریکا در ایران سفارت ندارد و جمهوری اسلامی سال هاست بخاطر خوی سلطه‌گری آمریکا، همه مراودات سیاسی اش را با این کشور قطع کرده است لذا آن‌ها باید در کسب اطلاعات مورد نیازشان روی بحث جاسوس‌پروری بیشتر تلاش کنند.

مراکز تحقیقاتی و پژوهشی آمریکا که کم هم نیستند در این امر با کار تخصصی و کاشناسی فعالیت می‌کنند و ابایی هم ندارند که آشکارا بگویند متخصصانشان، همان جاسوسان و تربیت شدگان شان در دیگر کشور‌ها حضور دارند و خیلی از این موارد را اعلام می‌کند.

در شرایط فعلی، ترامپ در مسئولیت ریاست جمهوری می‌خواهد با بیانیه صادر کردن به ایران نهیب بزند و زورگویی خود را از طریق تریبون عمومی برای آزاد کردن جاسوسانی که در جمهوری اسلامی ایران حضور یافته و دست به تخریب زده و اطلاعات و تحقیقاتی را به سرقت برده‌اند، را بکار گیرد. دولت حاکم امریکا با نهیب زدن ترامپ‌ها و افرادی قدرتمندتر از او نمی‌توانند ایران را تسلیم به خواسته‌های خود کنند.

جمهوری اسلامی از اول انقلاب به این زورگویی‌ها سلطه جهانی عادت دارد، از زمان حضور کارتر، ریگان و بوش پدر و پسر تا زمان ترامپ، رؤسای جمهوری آمریکا هیچ فرقی با هم نداشته‌اند و حاکمیت سیاسی آمریکا، خویی سلطه‌گر و استکباری دارد.

آنها همیشه فشار‌های اینچنینی را درمورد ایران روا داشته‌اند و بر اساس خواسته‌های نامشروع و زیاده‌خواهانه‌شان دست به تحریم‌ها و موارد تنبیهی دیگری بر علیه جمهوری اسلامی ایران زده‌اند و موردی نمانده که آمریکایی‌ها بر علیه ایران انجام نداده باشند.

از تربیت تروریست‌های تکفیری درقالب فرقه‌های مختلف، سازمان منافقان، ترور دانشمندان هسته‌ای و علمی کشور، همچنین ترور شخصیت‌های سیاسی و بمب‌گذاری‌های عمومی، مانند بمب‌گذاری درحرم امام رضاعلیه السلام تا اتفاقات اخیر، آمریکایی‌ها برای دخالت مستقیم در ایران همه جور اقداماتی را انجام داده‌اند.

حرکت اخیر ترامپ، مداخله علنی و مستقیم در امور داخلی ایران است، آن‌ها حق ندارند درهیچ جایگاه و شرایطی به ایران امرو نهی کرده و درامور سیاسی، حکومتی و قضایی ایران دخالت کنند، خصوصاً در جایی که به قوه قضائیه بخواهند تشر بزند.

قوه قضائیه در همه جای دنیا شرایط خاص استقلال خود را دارد. قاضی مستقل است و نظام قضا کار و رسالت خود را انجام می‌دهد و اظهارات ترامپ مبنی بر آزادی جاسوسان آمریکایی هم دخالت در امور سیاسی و حاکمیتی ایران است و هم مداخله در امور قضایی ایرانیان.این نوع حرکت درتداوم خوی استکباری و سلطه‌گری آمریکاست، آن‌ها نمی‌خواهند بپذیرند هژمونی قدرت سیاسی امریکا، در حال افول است. 

اربابی مطلق دنیا دیگر در دست آمریکایی‌ها نیست و این امر برای کشور پهناور و قدرتمند ایران طبیعی است و متأسفیم در تداوم این خوی استکباری این همه فشار را تحمل کنیم، تا ثبات استقلال سیاسی، قضایی کشور رابه رخ جهانیان بکشیم.

انتظار داریم قوه قضائیه با هرکسی، هرجایگاهی، هر کشوری که بخواهد امنیت، استقلال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور را به مخاطره بیندازد و مداخله داخلی و یا خارجی داشته باشد، با سرعت، دقت و همان اقتدار همیشگی برخورد کند.

ترامپ با روحیات و صفات اخلاقی مشخصی که دارد، وضعیتش مشخص است و ممکن است در روز‌های آتی، بیانیه‌های دیگری هم بدهد، اما اظهاراتش تأثیری در تصمیم‌گیری‌های ایران ندارد و ایران کار خود را انجام می‌دهد.

روسای جمهوری سابق امریکا را که عاقل میدانستند روی عزم مصصم و انقلابی مردم تاثیری نداشتند و از شکست ایران بنوعی ناامید شدند که بدترین وپست‌ترین روش‌های اقتصادی، سیاسی، اخلاقی... بکاربردند، پس توقعی از ترامپ که مردم امریکا او را دیوانه لقب میدهند، نمی رود.

قوه قضاییه با همه اهرم‌های اسناد بالادستی به رسالت خود درقبال جاسوسان عمل کرده  و میکند که  این مهم ، عین مطالبات اساسی مردم است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *