فرمانده ارتش پاکستان: اتهامات "آمریکا و افغانستان" علیه پاکستان به مبارزه با تروریسم آسیب می‌زند

20:33 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۲۹۰
فرمانده ارتش پاکستان در ملاقات با فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان گفت: اتهامات واشنگتن و کابل علیه اسلام‌آباد به فرآیند مبارزه با تروریسم آسیب می‌زند.

به گزارش سرویس بین الملل قمر جاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان در ملاقات با ژنرال نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان گفت: اتهامات واشنگتن و کابل علیه اسلام‌آباد به مبارزه با تروریسم آسیب می‌زند.

ژنرال نیکلسون در راولپندی مقر ارتش پاکستان با ژنرال باجواه ملاقات و درباره مسائل امنیتی منطقه به ویژه افغانستان به رایزنی با وی پرداخت.

به گزارش دیلی اکسپرس، مدیریت مرز مشترک پاکستان و افغانستان یکی دیگر از محورهای دیدار ژنرال نیکلسون و ژنرال باجواه بود.

دیوید هیل سفیر آمریکا در پاکستان در این دیدار ژنرال نیکلسون را همراهی کرد.

نیکلسون در این ملاقات بر ادامه همکاری با پاکستان برای برقراری امنیت در منطقه تأکید و خواهان ادامه مشارکت این کشور برای مبارزه با تروریسم شد.

ژنرال باجواه در این ملاقات از مانع تراشی برای ادامه مبارزه با تروریسم و اتهام زنی برخی مقامات آمریکایی و افغانستانی علیه پاکستان ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: متهم کردن پاکستان آن هم در زمانی که آمریکا قرار است سیاست تازه خود در افغانستان و منطقه را مورد بازبینی قرار بدهد اتفاقی نیست.

باجواه اظهار داشت: با وجود تمام اتهام زنی‌ها پاکستان به ایفای نقش مثبت خود برای مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «ژنرال جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا به اعضای کنگره این کشور گفت: پاکستان در سال 2016 به طور موثر علیه شبکه حقانی وارد عمل نشده به همین دلیل بخشی از کمک مالی به این کشور که 350 میلیون دلار است لغو می‌شود.

واشنگتن در حالی کمک مالی به ارتش پاکستان را لغو می‌کند که مقامات آمریکایی برای تعیین استراتژی خود در قبال پاکستان دچار اختلاف هستند همین موضوع تصمیم برای ادامه کمک مالی به این کشور و پیشبرد استراتژی تازه در افغانستان را پیچیده می‌کند.

از چندی پیش پاکستان و آمریکا بر سر مبارزه با تروریسم به ویژه اقدام علیه طالبان افغانستان و شبکه حقانی دچار اختلاف می‌باشند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *