نشنال اینترست: تلاش کشور‌های تحریم کننده علیه "قطر" به در بسته خورده است

22:32 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۲۲۳
نشریه آمریکایی نشنال اینترست روز دوشنبه با اشاره به مواضع اخیر واشنگتن در قبال تحولات اخیر در کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس، با طرح این پرسش که آیا واشنگتن می‌تواند روابط خود را با کشور‌های عربی متوازن کند، افزود: تلاش کشور‌های تحریم کننده علیه قطر به در بسته خورده است.

به گزارش سرویس بین الملل   این نشریه با اشاره به امضای یادداشت تفاهمی میان قطر و واشنگتن در خصوص مسئولیت همکاری و توقف حمایت مالی از تروریسم، افزود: امضای این قرارداد نشان داد که تلاش‌های صورت گرفته از سوی چهار کشور عربی علیه دوحه برای همسو کردن مواضع آمریکا با خود، ناکام مانده است.
 
این نشریه آمریکایی اقدامات عملی واشنگتن در روز‌های آینده در قبال تحولات مربوط به کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس را پراهمیت توصیف کرد و نوشت: درصورتی که تلاش‌های واشنگتن برای حل این بحران ناکام بماند، آمریکا با محیطی پر چالش در منطقه راهبردی خاورمیانه مواجه خواهد شد که ابعاد آن به حدی است که کل اهداف کاخ سفید را در این منطقه تحت شعاع خود قرار داده و محدودیت‌هایی را برای دولت ترامپ ایجاد خواهد کرد.
 
نشنال اینترست در ادامه بحران اخیر در میان کشور‌های عربی را چندبعدی و با ماهیتی پیچیده توصیف کرد که مبتنی بر اتهامات مطرح شده علیه کشور ثروتمند قطر به وقوع پیوسته است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *