لایحه تحریم های کنگره ، مورد بررسی دونالد ترامپ قرار می گیرد

5:41 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۲۱۲
سندرز بامداد دوشنبه شب به وقت محلی به خبرنگاران گفت: وی (ترامپ) این لایحه را بررسی می کند تا ببیند که محصول نهایی چگونه خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل ؛«سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفیدگفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا لایحه تحریم های کنگره را بررسی می کند.

به نقل از رویترز، سندرز بامداد دوشنبه شب به وقت محلی به خبرنگاران گفت: وی (ترامپ) این لایحه را بررسی می کند تا ببیند که محصول نهایی چگونه خواهد بود.


وی پیشتر هم گفته بود که کاخ سفید از تحریم ها علیه روسیه حمایت می کند.
سندرز همچنین گفت که رئیس جمهوری از اینکه جف سشنز وزیر دادگستری به بهانه های حقوقی از پرونده تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ارتباط اطرافیان ترامپ با روسیه کنار کشیده است، «مایوس» شده است.


نمایندگان کنگره آمریکا سعی دارند با تحریم های جدید این پیام را به ترامپ بدهند که باید در برابر روسیه قاطع باشد.
مجلس نمایندگان آمریکا امروز (سه شنبه) قرار است طرح تحریم های علیه روسیه، کره شمالی و ایران را به رای بگذارد.


لایحه تحریم های آمریکا علیه روسیه باعث نگرانی اروپایی ها شده است. اتحادیه اروپا در بیانیه ای درخصوص اقدامات کنگره آمریکا در پیشبرد قانون تحریم روسیه، ضمن هشدار پیرامون پیامدهای ناخواسته این تحریم ها به واشنگتن، خواستار هماهنگی با هم پیمانانش در گروه هفت شد.


خط لوله نورد استریم 2 که برای انتقال گاز به آن سوی بالتیک از سوی شرکت گازپروم روسیه ساخته می شود، یکی از اهداف تحریم های آمریکا علیه روسیه است.


شرکت های آلمانی نفت و گاز «وینترشل» و تجارت انرژی «یونیپر»، شرکت انگلیسی-هلندی «رویال داچ شل»، و شرکت های «او.ام.وی» و «انجی» از اتریش و فرانسه در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند.
اتحادیه اروپا نگران است که قانون جدید تحریم روسیه راه را برای تنبیه این شرکت های اروپایی هموار کند.


طرح تحریم‌ها ماه گذشته میلادی و در ابتدا با عنوان «قانون مقابله با اقدامات ثبات‌زدای ایران» به مجلس سنای آمریکا ارائه شده بود. سناتورها در آن زمان تحریم‌هایی را بر ضد روسیه به این طرح ضمیمه و آن را تصویب کردند.
این طرح سپس به مجلس نمایندگان رفت اما به مدت چند هفته در این مجلس با موانع حقوقی مواجه شد.


اعضای مجلس نمایندگان سرانجام، ضمیمه دیگری را برای اعمال تحریم‌های جدید برضد کره شمالی به این طرح افزوده و روز سه شنبه (امروز) را برای رای‌گیری نهایی انتخاب کردند.


در صورتی که تحریم‌های پیشنهادی برای کره شمالی هم به این طرح تصویب شود، سنا باید بار دیگر طرح را ارزیابی و برای آن رای گیری کند.


در صورتی که رئیس جمهوری آمریکا از امضای طرح خودداری و آن را وتو کند، تهیه کنندگان این طرح با کسب حمایت دو سوم اعضای هر دو مجلس سنا و نمایندگان می‌توانند وتوی او را باطل و طرح را به طور مستقیم تبدیل به قانون کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *