ابراز نگرانی آمریکا از خرید موشک دفاعی اس.400 روسی توسط ترکیه

2:28 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۲۰۶
دانفورد نگرانی خود را در خصوص خرید سامانه های موشکی اس.400 روسی توسط ترکیه را بر زبان آورد و گفت: آمریکا از عواقب این کار می ترسد.

به گزارش گروه بین الملل ؛ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش آمریکا خرید موشک دفاعی اس.400 روسی توسط ترکیه را نگران کننده خواند.

به نقل از وبسایت خبر.7 ترکیه، دانفورد نگرانی خود را در خصوص خرید سامانه های موشکی اس.400 روسی توسط ترکیه را بر زبان آورد و گفت: آمریکا از عواقب این کار می ترسد.


به نوشته این رسانه، وی در نمایش امنیتی در شهر آسپن کلرادو افزود: در رسانه ها آمده است که ترکیه از روسیه سامانه موشک های دفاعی اس.400 را خریداری نکرد ولی اگر بخرند، به طور جدی موجب نگرانی آمریکا خواهد شد.


فکری ایشیک وزیر دفاع سابق ترکیه دو هفته پیش اعلام کرد که خرید موشک های اس.400 قطعی شده و مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و در مرحله نهایی برای امضای قرارداد خرید هستیم.


چند روز پیش نیز یک مقام ترک اعلام کرد که خرید پنج مجموعه از موشک های دفاعی اس.400 توسط ترکیه به مبلغ 2.5 میلیارد دلار تعیین قیمت شده و عملیاتی می شود.


دولت روسیه برای فروش هر مجموعه موشک اس.400 به ترکیه، مبلغ 500 میلیون دلار پیشنهاد داده است.
خرید سامانه موشک های دفاعی اس 400 از سوی ترکیه از حدود 6 ماه پیش و در پی عادی سازی روابط دو کشور مطرح و آغاز شده و مذاکرات دو طرف در این زمینه در ماههای گذشته ادامه داشته است.


در جریان دو سفر اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به روسیه نیز خرید این سامانه موشکی جزو محورهای مذاکرات دو طرف بوده است.


قرارداد فروش سامانه موشک دفاعی اس 400 روسی تاکنون تنها با چین امضا شده است و مذاکره هند برای خرید این سامانه ادامه دارد.


اس.400 با توان شلیک همزمان 72 موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا 60 کیلومتر فاصله و 2 تا 27 کیلومتر ارتفاع از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی در جهان به شمار می رود.


این سامانه متحرک زمین به هوا که در طول هشت دقیقه از حالت حرکت به حالت استقرار و آماده برای شلیک می رسد، برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن مانند هواپیماهای پارازیت انداز، شناسایی و جاسوسی، راهبردی، بمب افکن و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر جنگ افزارهای پیشرفته کاربرد دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *