پایان کار کیسلیاک در واشنگتن/دخالت روسیه در انتخابات آمریکا از شایعه تا واقعیت

6:30 - 02 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۷۶۵
روز شنبه گذشته سفارت مسکو در آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که مأموریت «سرگئی کیسلیاک» در واشنگتن به پایان رسیده و وی آمریکا را ترک کرده است.

پایان کار کیسلیاک در واشنگتن/انگشت اتهام رسانه‌های آمریکا به سمت سفیر مسکوبه گزارش گروه بین‌الملل ، روز شنبه گذشته سفارت مسکو در آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که مأموریت «سرگئی کیسلیاک» در واشنگتن به پایان رسیده و وی آمریکا را ترک کرده است؛ این امر در حالی صورت می‌گیرد که وی از سوی رسانه‌های آمریکا به عنوان شخصیت اصلی در اتهام دخالت روسیه در انتخابات این کشور معرفی می‌شود. 

سفارت روسیه در آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر ضمن اعلام این خبر افزود که تا زمان تعیین جانشین برای کیسلیاک، «دنیس گونچار»، رایزن سیاسی سفارت مسکو وظایف وی را به عهده خواهد داشت.

«آناتولی آنتونوف»، معاون وزیر خارجه روسیه نامزد جانشینی کیسلیاک شده است.

پایگاه نیوزویک می‌نویسد: بر اساس گزارش‌ها سرگئی کیسلیاک در میان نامزدهای ریاست واحد مبارزه با تروریسم سازمان ملل نیز قرار دارد.

نیوزویک در ادامه ضمن اشاره به گزارش روز جمعه واشنگتن پست مبنی بر دیدار «جف سنشز» با کیسلیاک در دوران انتخابات آمریکا نوشت: کیسلیاک از سال 2008 به عنوان دیپلمات ارشد روسیه در واشنگتن فعالیت کرده است اما در ماه‌های اخیر شخصیت کلیدی در اتهامات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شده است.

این پایگاه خبری نوشت: مدت کوتاهی بعد از آغاز به کار ترامپ در کاخ سفید گزارش‌هایی مبنی بر مذاکرات «مایکل فلین» و کیسلیاک منتشر شد و در نهایت اعمال فشار مقامات آمریکا مایکل فلین را مجبور به استعفا  در ماه فوریه کرد.

در ادامه گزارش نیوزویک آمده است: مدتی بعد از استعفای فلین واشنگتن پست گزارشی مبنی بر مذاکره سنشز و کیسلیاک در زمان انتخابات منتشر کرد؛ اتهامی که سشنز آن را رد کرده و خود را از تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا کنار کشید.

نیوزویک افزود: با این وجود گزارش اخیر واشنگتن پست این اتهام را مطرح می‌کند که سشنز در دیدار خود با کیسلیاک درباره برنامه‌های انتخاباتی ترامپ گفتگو کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: از دیگر مقامات ارشد دولت ترامپ که با کیسلیاک دیدار کرده‌اند می‌توان به «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد ترامپ اشاره کرد.

نیوزویک در پایان نوشت: کیسلیاک همچنین در دیدار رسمی سرگئی لاوروف و ترامپ در کاخ سفید نیز حضور داشت که در این دیدار ترامپ اطلاعات محرمانه‌ای را در اختیار لاوروف قرار داد.

 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *