رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شبکه ملی اطلاعات یکی از ضرورت‌های توسعه جامعه شبکه‌ای در کشور محسوب می‌شود

14:00 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۷۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات یکی از ضرورت‌های توسعه جامعه شبکه‌ای در کشور ما محسوب می‌شود، گفت: شبکه ملی اطلاعات مستقل است و می‌تواند از هرگونه آسیب‌پذیری به دور باشد.

شبکه ملی اطلاعات یکی از ضرورت‌های توسعه جامعه شبکه‌ای در کشور ما محسوب می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی حجت الاسلام و المسلمین شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات یکی از ضرورتهای توسعه جامعه شبکه ای در کشور ما محسوب می‌شود، اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات مستقل است و می‌تواند از هرگونه آسیب پذیری به دور باشد.

وی گفت: این شبکه بخصوص در تحریم‌ها که بخواهد اعمال شود و برخی از مشکلات که از خارج به کشورمان تحمیل شود می‌تواند بستر جامعه شبکه ای را از نظر امنیتی مصون بدارد و در عین حال در تعامل با دنیا خواهد بود و به تمام نیازهایی که شهروندان دارند دسترسی داشته باشد. این شبکه برای تامین امنیت در کشور است.

شهریاری تصریح کرد: دستگاه قضایی شبکه ملی عدالت را راه اندازی کرده است که این شبکه به طور مستقل فرایندهای قضایی بر بستر شبکه داخلی قوه قضاییه را انجام میدهد و بالغ بر ۸ هزار شعبه قضایی را بهم متصل کرده است.

وی گفت: همچنین کلیه نقاط دفاتر اسناد ثبت و سازمان زندانها و سازمان‌های وابسته قضایی به این طریق به یکدیکر متصل شده است. این شبکه میتواند به شبکه ملی اطلاعات در تعامل باشد تا بتوانیم سرویس‌های قضایی را به شهروندان ارائه دهیم.

شهریاری در پاسخ به این سوال که امنیت شبکه ملی اطلاعات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ بیان کرد: در حوزه امنیت باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا به صورت امن در بیاید. در حال حاضر که فازهای ابتدایی آن است به اندازه توان این امنیت در شبکه ایجاد شده است که امیدواریم توسعه یابد.

وی در پایان گفت: در بستر شبکه ملی عدالت ابلاغ الکترونیکی راه اندازی شده که ۸ هزار ابلاغ الکترونیکی در بستر این شبکه انجام شده است. با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تعامل میان دو شبکه مردم با سرعت و امکانات بیشتر و هزینه کمتر خدمات قضایی دریافت می‌کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *