تسهیلات متفاوتی در دادسرای اطفال و نوجوانان در نظر گرفته می‌شود

10:28 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۵۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی دادگستری اصفهان گفت: در دادسرای اطفال و نوجوانان تفاوت‌ها و تسهیلاتی برای اتهامات این متهمان در نظر گرفته شده و قرار‌های تامینی که برای کودکان صادر می‌شود با قرار‌هایی که در دادسرای عمومی برای بزرگسالان صادر می‌شود متفاوت است.

محمدرضا قنبریبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، نشست هم اندیشی معاونت اجتماعی دادگستری استان اصفهان با مشاورین دادگاه اطفال در سالن کنفرانس دادگستری این استان برگزار شد.

محمدرضا قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: این جلسه به منظور بررسی مسائل و مشکلات مشاورین دادگاه اطفال و هم‌افزایی بهتر با آنان برگزار شده است.

وی در خصوص فعالیت دادگاه اطفال بیان کرد: در دادسرای اطفال و نوجوانان تفاوت‌ها و تسهیلاتی برای اتهامات این متهمان در نظر گرفته شده است.

این مقام قضایی بیان کرد: یکی از موارد تسهیل این است که قرار‌های تامینی که صادر می‌شود با قرار‌هایی که در دادسرای عمومی برای بزرگسالان صادر می‌شود متفاوت است و دادسرای نوجوانان و اطفال از والدین طفل می‌خواهد که هر زمان که نیاز است طفل در دادسرا حاضر شود.

قنبری ادامه داد: طبق ماده ۲۹۸ قانون آئین دادرسی کیفری، دادگاه اطفال و نوجوانان با حضور یک قاضی و دو مشاور تشکیل می‌شود، که نظر مشاوران مشورتی است. همچنین قضات دادگاه اطفال و نوجوانان باید دارای حداقل ۵ سال سابقه قضاوت، متاهل و دارای شرایط سنی و دارای فرزند باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان خاطرنشان کرد: یک شعبه دادگاه کیفری‌یک در شهرستان کاشان و یک شعبه دادگاه کیفری‌یک ویژه نوجوانان در اصفهان و چهار شعبه دادگاه کیفری‌دو ویژه اطفال و نوجوانان در اصفهان وجود دارد که با حضور ۱۸ مشاور دو سال است که در حال فعالیت کردن هستند.

در این نشست مشاورین منتخب دادگاه اطفال برای دوره‌های تربیت مدرس حوزه فرهنگی –اجتماعی شامل طرح مهر-نرگس-هجرت –مهاجر-فرزندان آفتاب معرفی شدند.

گفتنی است در پایان این جلسه از مشاورین دادگاه اطفال تقدیر و تشکر و هدایایی به رسم یادبود از طرف معاونت اجتماعی دادگستری به این افراد اهدا شد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *