سینما و تئاتر ایران به سمت ناکجا‌آباد می‌رود/هنر از دست اهالی واقعی آن خارج شده است

8:30 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۳۹۹
بازیگر سریال "معمای شاه" گفت: این روز‌ها سینما و تئاتر ما به سمت ناکجا آباد می‌رود. هنر امروز ما کاملاً از دست آدم‌های سینما خارج شده و این به نظر من خطر بزرگی است.

فخرالدین صدیق شریففخرالدین صدیق شریف بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص وضعیت بد سینمای دفاع مقدس در سالهای اخیر گفت: سینمای دفاع مقدس ایران در این روزها بیش از هر چیز نیازمند یک متولی اهل فن است. این سینما  پتانسیل بالایی برای تولید دارد اما کسی نیست تا آن را هدفمند کرده و به کار گیرد.

وی در همین راستا ادامه داد: البته هنوز هم فیلمسازان و تولید‌کنندگانی هستند که دلسوزانه به ژانر دفاع مقدس و جنگ نگاه می‌کنند و با اعتقاد به دغدغه‌های خود در قبال دفاع مقدس می‌پردازند اما حضور و تولید آثار توسط آنها وقتی امکان پذیر است که مسئولین شرایط را برایشان فراهم آورده و امکانات مورد نظر را در اختیارشان قرار دهند.

بازیگر سریال "ابراهیم خلیل الله" سینمای ایران را رو به زوال خواند و تصریح کرد: وقتی زمینه مناسبی برای سینمای دفاع مقدس وجود ندارد چگونه می‌شود از فیلمسازان انتظار داشت تا به این مقوله بپردازند. این روز‌ها سینما و تئاتر ما به سمت ناکجا آباد می‌رود. هنر امروز ما کاملاً از دست آدم‌های کاردان خارج شده و این به نظر من خطر بزرگی است. تهیه کنندگان و فیلمسازان و اهالی واقعی سینما گوشه‌نشین شده‌اند و دفترشان را رها کرده وقید سینما را زده‌اند.

صدیق شریف با اشاره به درگذشت "حبیب الله کاسه‌ساز" خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما عادت داریم تا کسی زنده هست هیچ توجهی به او نمی‌شود و به محض اینکه فوت کرد عزیز شده و همه جا صحبت از او به میان می‌آید. این قضیه در قبال هنرمندان بسیار پررنگ‌تر است و هنرمند تا زنده است کسی نمی‌گوید که چگونه زندگی خود را می‌گذراند و تا میمیرد همه عکسش را در دست گرفته و نام او بر سر زبان‌ها می‌افتد. ما باید قدر سرمایه‌های خود را قبل از دست دادنشان بدانیم.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *