ستاره هالیوود بر اثر مصرف مواد مخدر درگذشت/نگاهی به زندگی بازیگر برنده اسکار+عکس

6:30 - 02 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۳۲۴
امروز تولد بازیگری است که اگر زنده بود امروز تولد 49 سالگی خود را جشن می‌گرفت. فلیپ سیمور هافمن در سال 2014 به علت مصرف بیش از حد مواد مخدر در خانه خود از دنیا رفت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، امروز تولد بازیگری است که اگر زنده بود امروز تولد 49 سالگی خود را جشن می‌گرفت. فلیپ سیمور هافمن در سال 2014 به علت مصرف بیش از حد مواد مخدر در خانه خود از دنیا رفت.

"فیلیپ سیمور هافمن" 23 ژوئیه 1967 در فیرپورت نیویورک بدنیا آمد. مادرش قاضی، وکیل و فعال حقوق بشر بوده و پدرش از کارمندان رده بالای کارخانه معروف "زیراکس" محسوب می شود.

فلیپ سیمور هافمن

هافمن در سال 1984 به کلاس های تئاتر مدرسه تابستانی هنر نیویورک راه یافت و پس از گذراندن چند دوره بازیگری و هنر آموزی از " آلان لانگدون" بالاخره در سال 1989 از دانشگاه نیویورک مدرک لیسانس دریافت کرد.

اولین حضور او مقابل دوربین به سریال "قانون و دستور" بر می گردد. ولی نقش او در این سریال "کوتاه تر از آنی" بود که بتواند و را به شهرت کنونی اش برساند.

فلیپ سیمور هافمن

او در فیلم " بوی خوش زن " هم حضوری داشت ولی فیلمی که او را مورد توجه قرار داد فیلم "شبهای بوگی" ساخته "پل توماس آندرسون " بود. او بعد از ایفای نقشی مکمل در این فیلم تبدیل به ستاره نقش های مکمل شد و از طرف فیلم های مستقل هم مورد توجه بسیار قرار گرفت.

هافمن ۳ بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد: در سال ۲۰۰۷ برای فیلم جنگ چارلی ویلسون، در ۲۰۰۸ برای تردید و در سال ۲۰۱۳ برای بازی در فیلم استاد (مرشد) و در سال ۲۰۰۵ برای فیلم کاپوتی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

فلیپ سیمور هافمن

جسد وی در ۲ فوریه ۲۰۱۴ در آپارتمان وی پیدا شد. طبق گزارش نیویورک پست جسد هافمن در حالی که سوزن تزریق مواد در دستانش قرار داشت در حمام آپارتمانش در نیویورک یافت شد.

بعد از حدود یک ماه از مرگ وی آزمایشهای کالبد شکافی وی منتشر شدند که زیاده روی در مصرف کوکائین، هروئین و بنزودیازپین‌ها را عامل مرگ وی معرفی کردند. وی در زمان مرگ تنها ۴۶ سال داشت و مشغول بازی به عنوان یکی از نقش‌های اصلی در مجموعه فیلم‌های "مسابقات عطش" بود.

فلیپ سیمور هافمن

فیلیپ سیمور هافمن که سال پیش نیز با ایفای نقشش در فیلم "استاد" به کارگردانی پائول توماس آندرسون نامزد جایزهٔ اسکار شده بود سابقهٔ مصرف مواد را داشت ولی تا قبل از مرگش، به مدت ۲۳ سال دست به مواد مخدر نزده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *