انتقاد سناتورهای آمریکایی از تأیید پایبندی ایران به برجام در دولت ترامپ

20:26 - 27 تير 1396
کد خبر: ۳۳۰۲۴۹
چند نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا از اقدام دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در تأیید پایبندی ایران به برجام انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، چند نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا از اقدام دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در تأیید پایبندی ایران به برجام انتقاد کردند. 

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا بامداد امروز، سه‌شنبه در دومین گزارش به کنگره آمریکا تایید کرد جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ (برجام) پایبند بوده است.

رسانه‌های آمریکایی امروز همچنین گزارش داده بودند دولت آمریکا قبل از تأیید پایبندی ایران به برجام با مخالفت شخص ترامپ رو به رو شده بود.

«تد کروز»، نماینده ایالت تگزاس در مجلس سنا، اقدام دولت ترامپ را «تأسف‌بار» و «خطرناک» توصیف کرد. 

«تام کاتن»، نماینده ایالت «آرکانزاس»، هم در بیانیه‌ای که رو وب‌سایتش قرار گرفته نوشت: «من با این تأییدیه (درباره پایبندی ایران به برجام) مخالفم. ایران، به توافق هسته‌ای پایبند نبوده است و رفع کامل تحریم‌های ایران، مطمئناً از اهمیتی حیاتی برای امنیت ملی آمریکا برخوردار نیست.»

«کاتن» و «کروز»، دو نفر از چهار سناتوری هستند که در نامه‌ای هفته گذشته به «رکس تیلرسون» از وی خواسته بودند پایبندی ایران به برجام را تأیید نکند. 

«کاتن» و «کروز» در آن نامه به همراه دو سناتور دیگر به نام‌های «دیوید پرود» و «مارکو روبیو» نوشته بودند: «منافع آمریکا در صورت بررسی هوشیارانه نقض برجام توسط ایران و رفتارهای بی‌ثبات‌ساز و تجاوزکارانه رژیم به بهترین نحو تأمین خواهد شد.»

ادعای این سناتورها در حالی مطرح شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به عنوان ناظر اجرای برجام، در هفت گزارش از زمان اجرایی شدن برجام پایبندی ایران به این توافق را تأیید کرده است. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *