وقتی تصویر واقعی زندان اوین مدعیان حقوق بشر را عصبانی می‌کند/ کل سیاه نمایی شیرین عبادی به ۲۰ زندانی مالی ختم شد

8:36 - 20 تير 1396
کد خبر: ۳۲۷۳۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
پس از این بازدید سفرا از زندان اوین و انعکاس و بازتاب آن در رسانه‌ها، شیرین عبادی، فعال حقوق تروریست‌ها در نامه‌ای به اسماء جهانگیر گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل نسبت به بازدید سفرای خارجی از زندان اوین واکنش نشان داده است.

زندان اوین به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، زندان اوین هفته گذشته میزبان بیش از 45 سفیر خارجی مقیم تهران شد. نمایندگان کشورهای خارجی در جریان این بازدید از بندها و بخش‌های مختلف زندان اوین بازدید کردند تا از نزدیک معروف ترین ندامتگاه ایران را ببنید و خودشان از شایعه تا واقعیت را قضاوت کنند.

در همین زمینه : گزارش تصویری بازدید سفرای کشورهای خارجی از زندان اوین

پس از بازدید نزدیک به سه ساعته سفرا از زندان اوین، برخی از آن‌ها نیز در جمع خبرنگاران حاضر شدند و وضعیت موجود در این زندان را مطلوب ارزیابی کردند. به عنوان مثال سفیر کره جنوبی شرایط بهداشتی و آموزشی زندان را خوب توصیف کرد و سفیر پرتغال از سوپرایز شدنش گفت و سفیر اندونزی امکانات تربیتی و اصلاحی اوین را تحسین کرد.

در همین زمینه : آنچه در بازدید 45 سفیر مقیم تهران از معروف‌ترین زندان ایران گذشت

پس از این بازدید  و انعکاس و بازتاب آن در رسانه‌ها، شیرین عبادی، فعال حقوق تروریست‌ها در نامه‌ای به اسماء جهانگیر گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل نسبت به بازدید سفرای خارجی از زندان اوین واکنش نشان داده است.

عبادی عصبانی از بازتاب‌های مثبت این اتفاق در این نامه متاصل همچون رویه‌های نخ نما شده قبلی خود، دوباره به آمارسازی رجوع کرده و مدعی شده که وضعیت زندان اوین با آنچه که از چشمان 45 سفیر کشورهای خارجی مقیم تهران گذر کرده است، فرق دارد.

در همین زمینه : ابراز شگفتی سفرا از وضعیت زندان اوین و خدمات و تسهیلات ارائه شده به مددجویان

شیرین عبادی که سکوتش در رویدادهایی مانند فاجعه منا و کشتار زنان و کودکان در بحرین، فاجعه انسانی یمن و ... کارنامه حقوق بشری‌اش را نزد مدافعان واقعی حقوق بشر رو کرده و سنگ محک خوبی برای سنجش میزان صداقت شعارهای اخلاقی، انسانی‌اش بوده است اینبار نیز برای اثبات ادعاهای تکراری خود به آمارهای و خبرسازیهایی"من_در_آوردی" چنگ انداخته است. او در این نامه ادعا کرده است که قبل از بازدید 20 زندانی معترض را از زندان خارج کرده‌اند تا سفرا با آن‌ها مواجه نشوند(!؟) حال سئوال اینجاست که خانم مدافع حقوق بشر از کجا تعداد دقیق این افراد را دریافت کرده است؟ احتمالا باز هم مانند گذشته منابع آگاه به وی الهام غیبی کرده‌اند! همانطور که بارها از این نوع آمارسازی‌ها در پرونده های حقوق بشری بدون هیچگونه مدرک و سندی استفاده کرده‌اند سوال مهم دیگر اینست شما که تا دیروز وضعیت زندان اوین را زندانی سراسر شکنجه و ... تبلیغ می کردید چه شده که تنها مشکل زندان را وجود 20 نفر زندانیان مالی و سیاسی تعبیر می کنید؟

از سوی دیگر این ادعا در حالی مطرح می‌شود که بر اساس گزارش خبرنگاران حاضر در این بازدید، سفرا به راحتی می‌توانستند در فضای بندها قدم بزنند و با زندانیان صحبت کنند و این اقدام آن‌ها با استقبال مسئولان قضایی نیز همراه شد که همین موضوع نادرستی ادعاهای مطروحه را بیان می‌کند.

برنده جایزه میلیون دلاری حقوق بشر که  در این نامه بدون استناد به مدرکی و شواهدی تنها به طرح مسائل واهی بسنده کرده و هیچ سندی را برای اثبات درستی ادعاهایش ارائه نکرده است، اظهارنظر تحسین برانگیز برخى سفرا در مصاحبه با تلویزيون رسمى کشورمان در مقابل چشمان ده‌ها خبرنگار را برای ناظران اجتماعى و حقوق بشرى حيرت آور وصف کرده است. باید گفت شاید مطلب درست این نامه همین باشد؛ چراکه واقعیت موجود است که واکنش‌های افراد را شکل می‌دهد نه پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های جهت‌داری که مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایجاد می‌کنند و این بازدید فرصت خوبی بود و نشان داد این گروه وقتی با واقعیت‌های موجود در زندان اوین مواجه شدند یکسری دیدگاه‌هایی را مطرح کردند که مورد حیرت معاندینی قرار گرفت که همواره بر طرح مسائل کلیشه‌ای و کاذب علیه نظام قضایی ایران پافشاری می‌کنند.

 حال سئوال اینجاست که چگونه می‌شود فردی که در کارنامه‌اش حمایت از گروه‌های تروریستی همچون منافقین و انصارالفرقان که دستانشان به خون هزاران انسان بی گناه آلوده است، دیده می‌شود، چنین ادعایی در مورد وضعیت زندان‌های جمهوری اسلامی ایران را از کجا آورده است و اگر ادعاهای او به حقیقت نزدیک است چرا هیچ کدام از سفرای بازدید کننده که برخی از آن‌ها سیاست‌های کشور متبوعشان با ایران دارای تفاوت‌های اساسی است و بارها در این بازدید تریبون در اختیارشان قرار گرفت، نسبت به وضع موجود اعتراض نکردند.

 پرواضح است که شیرین عبادی که تاکنون بارها خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران و به تازگی نیز در اقدامی مضحک خواستار تحریم انتخابات توسط مردم شده بود اینبار هم در امتداد پروژه‌هایی که در محافل دوستان آمریکایی و اروپایی‌اش برای ادامه حیات سیاسی خود مطرح می‌شود، حرکت کرده تا باز هم نشان دهد برای هموار کردن مسیر آن‌ها و تشدید تحریم‌ها علیه ایران از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد؛ اما غافل از این است که این بازی‌ها دیگر رنگ باخته و دورانی که ادعاهای واهی بدون سند و مدرک مطرح می‌شد، سپری شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *