رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تأکید آمریکا بر نقش مهم قطر در مبارزه با تروریسم

13:42 - 16 تير 1396
کد خبر: ۳۲۶۲۷۷
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که جمیزمتیس وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با همتای قطری خود بر نقش مؤثر دوحه در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.
وزیر دفاع قطربه گزارش گروه بین‌الملل ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که جمیزمتیس وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با همتای قطری خود بر نقش مؤثر دوحه در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

به نوشته این بیانیه جیمز متیس و خالد العطیه بر مشارکت امنیتی راهبردی بین دو کشور تأکید و درخصوص منافع امنیتی دوجانبه  از جمله وضعیت عملیاتهای اخیر علی گروه داعش رایزنی کردند.

در این گفتگوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا به ویژه بر نقش پر اهمیت قطر در ائتلاف موسوم به ائتلاف جهانی ضد داعش تأکید کرد که جنگنده‌های آن در عملیاتهای ضد داعش مشارکت زیادی داشته‌اند.

ماه گذشته نیز در میانه بحران بین قطر و چهار کشور عربستان، مصر، بحرین، و امارات وزیر دفاع قطر و آمریکا برای فروش 36 جنگنده 1ف-15 آمریکا به قطر قراردادی به ارزش 12 میلیون دلار امضاء کردند.

قدردانی آمریکا از نقش قطر در مبارزه با تروریسم در حالی است که کشورهای تحریم‌کننده این کشور به بهانه حمایت دوحه از تروریسم تمام روابط سیاسی و اقتصادی خود را با قطر قطع کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *