قضات جوان باید به اندیشه‌های شهیدبهشتی مسلح شوند

17:58 - 10 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۳۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر لزوم تجهیز و مسلح شدن قضات به ویژه قضات تازه کار به اندیشه و تفکر شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمدباقر الفت در بخش پایانی گردهمایی یک روزه معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های سراسر کشور، دستگاه قضایی را مدافع منافع ملی، امنیت کشور و بیت المال و همچنین حامی مظلومان توصیف کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی گفت: باید قضات ما به ویژه قضات جوان و تازه کار، به آرا، اندیشه و تفکر آن شهید بزرگوار مسلح و مجهز شوند.

وی با بیان اینکه اقدامات شهید بهشتی با وجود دوره کوتاه تصدی ایشان، اقداماتی ماندگار بود، علت این ماندگاری را انگیزه‌های الهی و دیدگاه منبعث از اسلام در فعالیت‌های آن شهید دانست و اظهار کرد:این روحیه برای همه کسانی که در مجموعه پیشگیری انجام وظیفه می‌کنند، از آنجا که فعالیت هایشان گاهی فراقضایی است، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

الفت از تلاش معاونین پیشگیری دادگستری‌های سراسر کشور در برگزاری انتخاباتی امن و مطلوب قدردانی کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، تفاوتی ندارد که چه شخصی رییس جمهور شد بلکه آنچه اهمیت دارد، اعتماد مجدد مردم به نظام اسلامی و حضور در انتخابات بود. ما هم جز رعایت مبانی و قوانین، هیچ انتظاری از روسای جمهور نداشتیم و نداریم و امیدواریم که هر کدام از روسای جمهور در انجام وظایفشان در طول دوران ریاست جمهوری موفق باشند.

الفت همچنین تصریح کرد: همکاران ما در مجموعه پیشگیری از جرم دستگاه قضایی، همواره بدون ادعا و توقع و در سکوت کامل، به دور از هرگونه جنجال و هیاهوی رسانه‌ای فعالیت کرده اند و از این جهت قدردان تلاش‌های همه این عزیزان هستیم.

وی در پایان، گردهمایی امروز را نمونه‌ای جدید از همایش با محوریت انتقال تجربیات ملموس و نقطه نظرات کاربردی دانست و ابراز امیدواری کرد که این مدل در آینده نیز ادامه داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *