حقوق بشر آمریکایی به ابزاری برای سلطه کشورهای جهان تبدیل شده است

8:07 - 11 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۳۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه حقوق بشر غربی زمینه ساز سقوط بشریت از سعادت است، گفت: حقوق بشر آمریکایی به ابزاری برای سلطه کشورهای جهان تبدیل شده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد طی سخنانی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی حاصل تفکرات امانیسمی غرب است و بادیدگاه‌های اسلامی تفاوت‌های اساسی دارد، تصریح کرد:در حقوق بشر غربی مبنا انسان محوری است در حالیکه در دیدگاه حقوق بشر اسلامی مبنا دین مداری، تفکر الهی وتوحید است.

وی گفت:ما معتقدیم انسان یک خالق دارد و این معبود تمام مصالح و مسیر سعادت انسان را تشخیص می‌دهد. اما در دیدگاه حقوق بشر غربی محور واساس کار‌ها انسان است و دربسیاری از موارد انسان در مقابل خدا قرار می‌گیرد.

حقوق بشر غربی زمینه ساز سقوط بشریت از سعادت است

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان عنوان کرد:در کشورهای غربی قوانینی صادر و وضع می‌شوند که نه تنها انسان را به سمت سعادت وکمال سوق نمی‌دهد بلکه زمینه ساز سقوط بشریت را فراهم می‌سازد. به عنوان مثال ازدواج با هم جنس در برخی کشورهای غربی جنبه قانونی پیدا می‌کند که با سعادت بشری در تضاد است.

وی تاکید کرد: حقوق بشر آمریکایی به ابزاری برای سلطه و استعمار سایر کشورهای جهان تبدیل شده است و امروز می‌بینیم کشور عربستان سعودی که بویی از آزادی ودموکراسی و حقوق بشر نبرده است تحت حمایت نظام سلطه و آمریکا قرار می‌گیرد.

موحد ادامه داد:در مقابل ایران اسلامی که از ابتدای انقلاب با اتکاء به آرای عمومی وبر مبنای مردم سالاری دینی شکل گرفته و اداره می‌شود همواره مورد تهاجمات و آماج حملات نقض حقوق بشر قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد:امروز شاهد بیشترین جنایات علیه صلح وامنیت بشری، بیشترین نسل کشی وبیشترین تجاوز به محدوده‌های جغرافیایی سایر کشورهای جهان از سوی آمریکا هستیم و این درواقع ماهیت اصلی حقوق بشر آمریکایی است.

وی تصریح کرد:از ابتدای انقلاب اسلامی، آمریکا از انواع توطئه‌ها و نیرنگ‌ها علیه ملت ایران استفاده کرده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان یادآور شد:امروز آمریکا به کدام معاهده و میثاق نامه بین المللی پایبند بوده است؟ جزء این است که تمام آن‌ها را نقض کرده است؟

استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سردشت، یکی از نمونه‌های حقوق بشر آمریکایی است 

وی گفت:نقض بکارگیری سلاح‌های کشتار جمعی یکی از معاهدات بین المللی است که آمریکا در سردشت ایران توسط صدام ملعون و با حمایت و پشتیبانی بسیاری از کشورهای غربی، علیه ملت ایران استفاده کرد و با سلاح‌های شیمیایی جمع زیادی از مردم ایران را به شهادت رساندند.

این مقام ارشد قضائی استان خاطرنشان ساخت:در جنگ تحمیلی صد‌ها هزار نفر انسان توسط سلاح‌های کشتار جمعی به شهادت رسیدند و جمع زیادی مصدوم شدند و این درواقع ماهیت اصلی حقوق بشر آمریکایی است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *