قانون خط کشی برای مشخص کردن وظایف و تکالیف آحاد جامعه است

13:16 - 07 تير 1396
کد خبر: ۳۲۳۵۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان لرستان از قانون به عنوان خط کشی برای مشخص کردن حد و حدود وظایف و تکالیف و حقوق آحاد جامعه یاد کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، سعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد ظهر امروز با حضور در شبکه یک سیما با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه و گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر گفت: حق و تکلیف در واقع دو روی یک سکه اند که اگر به خوبی موارد و مصداق‌های آن را برای مردم تبیین کنیم، شاهد اقبال مردم به آن و تحقق بهتر حقوق شهروندی در جامعه که همان روابط و حق و حقوق افراد در جامعه نسبت به یکدیگر است، خواهیم بود.

رازانی با تاکید بر اینکه خانواده هسته اولیه جامعه و پایگاه اصلی رشد و آموزش پذیری افراد است گفت: تمام آنچه افراد در قبال جامعه و افراد دیگر باید انجام دهند به آموزش‌های خانه و خانواده بر می‌گردد.

وی تاکید کرد: توجه جدی به قانون و رعایت الزامات قانونی، توجه و احترام به محیط زیست و بهداشت و سلامت جامعه و سایر مقولات مهم در زندگی اجتماعی ابتدا باید در خانواده آموزش داده شود.

دادستان خرم آباد افزود: در صورتی که آموزش‌های لازم در خانواده‌ها در خصوص نحوه زیستن سالم در جامعه و احترام به حقوق شهروندی و قانون به فرزندان داده شود و آگاهی بخشی صورت گیرد، بار زیادی از روی دوش قوه قضاییه برداشته می‌شود و از حجم پرونده‌های میلیونی ما کاسته خواهد شد.

رازانی از قانون به عنوان خط کشی برای مشخص کردن حد و حدود وظایف و تکالیف و حقوق آحاد جامعه یاد کرد و گفت: قانون در واقع تنظیم کننده روابط بین انسان‌ها و خواسته‌های آنان است که البته باید احترام به قانون هم در خانواده‌ها و نظام‌های آموزشی ما از کودکی آموزش داده شده و نهادینه شود و در کنار آن ضمانت‌های اخلاقی احترام به قانون هم باید همواره برجسته شود.

این مقام قضایی تلاش برای نهادینه شدن احترام به قانون و رعایت حقوق شهروندی را نیازمند تلاش همگانی در فرهنگ سازی و آموزش رفتارهای مدنی دانست و گفت: رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند و البته مردم هم باید پس از آگاهی و اشراف بر ضرورت حفظ و رعایت حقوق متقابل در جامعه خودشان را ملزم به رعایت قانون و احترام به حقوق دیگران و حقوق جامعه ببینند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *