رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشدید اختلاف دونالد ترامپ با وزرای دفاع و خارجه بر سر پشتیبانی از عربستان

16:41 - 03 تير 1396
کد خبر: ۳۲۲۵۱۵
روزنامه گاردین انگلیس در گزارشی نوشت که موضع‌گیریهای متفاوت و متناقض رئیس‌جمهور و وزرای دولت آمریکا نشان از سردرگمی واشنگتن در رابطه با بحران کنونی کشورهای عربی است.
عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه روزنامه گاردین در گزارشی ضمن اشاره به اینکه محاصره سیاسی و اقتصادی قطر از سوی کشورهای عربی موجب شکاف در دولت آمریکا شده است نوشت: در حالیکه دونالد ترامپ از اولتیماتوم و شروط سیزده‌گانه عربستان و متحدانش برای عادی‌سازی روابط پشتیبانی می‌کند، وزرات دفاع و خارجه این دولت به شدت منتقد این حرکت عربستان هستند.

گاردین می‌افزاید: پیامهای متناقض از سوی دولت آمریکا بحران به‌وجودآمده بین کشورهای عربی را عمییق‌تر می‌کند.

بنا به این گزارش درحالیکه دونالد ترامپ آشکارا و مصمم از تحریمهای عربستان و متحدانش علیه قطر دفاع کرد، رکس تیلرسون و جیمز متیس وزرای خارجه و دفاع در محافل خصوصی و عمومی به شدت این اقدام کشورهای عربی علیه قطر را سرزنش کردند.

گاردین در ادامه تصریح کرد: هنگام بروز بحران سیاسی بین کشورهای عربی، وزیر دفاع آمریکا به قطر اطمینان داد که آمریکا از این کشور در برابر تهاجم سیاسی عربستان و متحدانش دفاع می‌کند چرا که آمریکا یک پایگاه نظامی بزرگ در قطر دارد؛ افزون بر این درست شش روز پس از اینکه دونالد ترامپ قطر را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرد، جیمز متیس قرارداد فروش تسلیحاتی را به ارزش ۱۲ میلیارد دلار با مقامات قطر امضاء کرد.

وزارت خارجه نیز با انتشار بیانیه‌ای سرزنش‌آمیز خطاب به عربستان و متحدانش یعنی مصر، امارات و بحرین به شدت رفتار آن‌ها در قبال قطر را نکوهش کرد و به آن‌ها هشدار داد تا خواسته‌های خود را به شکلی منطقی و عملی به قطر ارائه دهند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *