آمریکا هند را مورد اعتماد‌ترین "متحد افغانستان" توصیف کرد

22:15 - 01 تير 1396
کد خبر: ۳۲۱۷۷۳
پنتاگون در گزارش شش‌ماهه خود به کنگره آمریکا با اعلام اینکه هند مورد اعتماد‌ترین متحد افغانستان در منطقه است، افزود: این کشور مشارکت بالایی در زمینه توسعه پروژه‌های شهری افغانستان مانند ساخت سد دوستی هند-افغانستان و ساخت پارلمان این کشور داشته است.
آمریکا هند را مورد اعتماد‌ترین به گزارش سرویس بین الملل به نقل از ایندین تایمز؛ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اولین گزارش خود از آغاز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» به کنگره این کشور اعلام کرد که هند مورد اعتماد‌ترین متحد افغانستان است.
 
در این گزارش آمده است: هند فرصت‌های آموزشی عالی برای افسران افغان و دیگر پرسنل نظامی این کشور فراهم می‌کند، سالانه حدود 130 نفر از نیروهای افغان برای شرکت در آکادمی‌های مختلف نظامی و برنامه‌های آموزشی در هند شرکت می‌کنند.
 
در ادامه بیانیه پنتاگون آمده است که هند مورد اعتماد‌ترین شریک منطقه‌ای و بزرگترین مشارکت‌کننده در ارائه کمک‌های منطقه‌ای در افغانستان است که این کمک‌ها شامل توسعه پروژه‌های شهری مانند ساخت سد دوستی هند و افغانستان و ساخت پارلمان افغانستان توسط هند است.
 
براساس این گزارش که مربوط به دسامبر 2016 تا می 2017 است، با این حال هند کمک‌های امنیتی کمی به افغانستان داشته است که از مهم‌ترین این کمک‌ها می‌توان به ارسال 4 بالگرد «Mi-35» روسی به افغانستان اشاره کرد.
 
پنتاگون در ادامه نوشت: در می 2016، هند، ایران و افغانستان توافق‌نامه بندر چابهار را به امضا رساندند، این بندر به افغانستان اجازه دسترسی به مسیر تجاری در آسیای مرکزی و عبور از پاکستان را می‌دهد.
 
هند روابط خوبی با افغانستان دارد و هر دو، پاکستان را به عدم اقدامات کافی برای متوقف کردن گروه‌های شبه‌نظامی حاضر در خاک این کشور متهم می‌کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *