تشکیل دبیرخانه دائمی سمن‌های مرتبط با پیشگیری از جرایم

11:16 - 01 تير 1396
کد خبر: ۳۲۱۷۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه دبیرخانه دائمی سمن‌های مرتبط با پیشگیری از جرایم ‎در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان تشکیل شد.
به گزارش گزارش خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، محمد علی حمیدیان معاون رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، صبح امروز در آیین افتتاح دبیرخانه سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان اظهار داشت: در مقطع فعلی مقابله و پیشگیری با مسائل و آسیب‌های اجتماعی به یک دغدغه ملی تبدیل شده است.

محمد علی حمیدیان ادامه داد: تمام صاحب نظران بر این امر است که فواید سیاست‌های توسعه انسانی و اجتماعی تن‌ها زمانی محقق می‌گردد که مردم و گروههای غیر رسمی در مدار اصلی مشارکت قرار گیرند.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه بی‌بدیل مشارکت‌های مردمی در تحقق سیاست‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: درتکامل اجتماعی هر جامعه مشارکت‌های مردمی یکی از پایه‌های اساسی استراتژی سلامت است که از سوی سازمان‌های بین المللی و جهانی نیز مورد تایید واقع شده است.

 وی با اشاره به برخی از آسیب‌های بروکراسی سازمانی در مدیریت پیشگیری از جرایم گفت: نگاه از بالا به پایین برخی سازمان‌ها و کارشناسان متولی برنامه‌های هدف، متخصص مدار بودن، عدم توجه و آگاهی به نیازهای جامعه‌ی بومی و پرهزینه بودن ساختار و تشکیلات رسمی حاکمیتی از ضروریت‌های احیای نقش و جایگاه سازمانهای مردمی و اجتماعی در فرآیند اجتماعی است.

حمیدیان در پایان ابراز امیدواری کرد: تا با پررنگ شدن مشارکت‌های مردمی در فرایند تحقق برنامه‌های پیشگیرانه، سیاست جنایی مشارکتی و کاربست آرمان‌های عدالت ترمیمی تصریح یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *