رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مردم اخبار موثق را از مراجع قانونی پیگیری کنند/ نشر اکاذیب پیگرد قانونی دارد

10:03 - 01 تير 1396
کد خبر: ۳۲۱۶۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‎الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: مردم دقت کنند گزارش‎ها را از طریق مراجع ذی صلاح دنبال کنند و تا چیزی ثابت نشده آن را انتشار ندهند چراکه نشر اکاذیب به ویژه تخریب اذهان عمومی جرم است و پیگرد قانونی دارد.
به گزارش  گروه حقوقی قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، نشست مشترک شورای قضایی با حضور فرماندهان ارشد انتظامی استان به ریاست حجت الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان در سالن شهید قدوسی دادسرای اراک برگزار شد.

حجت الاسلام قاسم عبداللهی، رییس کل دادگستری استان مرکزی، گفت: دشمن به خیال خام خود با حمله تروریستی به مجلس و حرم مطهر امام راحل امنیت نظام را مختل می کند، اما حضور به موقع نیروهای امنیتی، نظامی، اطلاعات و حتی مردم حاکی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی داشت، خوشبختانه این حادثه تلخ در کمترین زمان ممکن تحت کنترل قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تقویت گروه ها و حکومت های تکفیری از سوی برخی کشورهای عربی، آمریکا و اروپا در حال انجام است و شاهدیم بسیاری از مردم بی دفاع به شهادت می رسند اما با رشادت رزمندگان اسلام عملیات های بسیاری در عراق و سوریه تا حد بسیاری از فعالیت این گروه ها ممانعت کرده است.

حجت‌الاسلام عبداللهی اضافه کرد: وزارت اطلاعات اعلام کرد؛ هدف نهایی دشمن از حمله تروریستی نا امن جلوه دادن امنیت ایران است و لازم است مردم در این عرصه هوشیاری به خرج دهند، ما هیچ فرقی بین گروه های تکفیری و حامیان آنان قائل نیستیم و با قدرت در برابر آنان از ارزش های انقلاب و امام راحل دفاع می کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: سلطنت طلبان معاند در اروپا و آمریکا و داعش همه در یک جبهه هستند و علیه نظام ایران فعالیت دارند، هوشیاری همه نیروها به ویژه نیروهای امنیتی بیش از پیش احساس می شود و از مردم و دیگر دستگاه های مرتبط خواستار کمک به نیروهای امنیتی را دارم.

حجت‌الاسلام عبداللهی در بخش دیگر از سخنان خود به تغییر لایحه مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: مباحث مربوط به مواد مخدر باید کارشناسی تر انجام شود و مجلس شورای اسلامی با جدیت وارد مبحث کارشناسی و تحلیل ابعاد قاچاق موادمخدر بپردازد، امروز حکم اعدام برای مفسدین فی الارض صادر می شود تحلیل زوایای لایحه مربوط به مجازات و مبارزه با موادمخدر به جلوگیری از رشد قاچاق فروش های عمده کمک می کند.

حجت‌الاسلام عبداللهی افزود: سال گذشته قتل 6 نفر از همشهریان نا امنی را در شهر به وجود آورد، اما خوشبختانه با کمک پلیس تا عصر همان روز قاتل که متواری شده بود و هیچ سرنخی هم نداشتیم دستگیر شد و به سزای اعمالش رسید.

رییس کل دادگستری استان ادامه داد: کشف مواد مخدر و مشروبات الکلی ریشه کشورهای همسایه دارد، فرهنگ سازی در این عرصه امری واجب است تا جوانان از استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام عبداللهی اظهار داشت: حادثه پارک شهید باهنر اراک از دیگر حوادث یک هفته اخیر است متأسفانه در فضای مجازی گزارش های نادرستی نشر داده شد که ذهنیت مردم را به مخاطره می اندازد دستگاه قضا به هیچ وجه اجازه نمی دهد هیچ عامل داخلی یا خارجی امنیت و آرامش مردم را تخریب کند.

وی از نشر اکاذیب مبتنی بر فعالیت گروه های تروریستی در استان ابراز تأسف کرد و گفت: گزارش هایی که در فضای مجازی اشاعه پیدا کرده است تایید نمی شود مردم دقت کنند گزارش ها را از طریق مراجع ذی صلاح دنبال کنند و تا چیزی ثابت نشده آن را انتشار ندهند که نشر اکاذیب به ویژه تخریب اذهان عمومی جرم است و پیگرد قانونی دارد، نیروهای امنیتی سپاه و پلیس و... تمام موارد را به درستی رصد می کنند و تاکنون هیچ خبری دال بر فعالیت گروه های تکفیری و اقدامات تروریستی در استان به دست ما نرسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *