رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیدار و گفتگوی وزیر امور خارجه ترکیه با مقامات عربستانی بر سر بحران قطر

4:27 - 27 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۹۷۲۵
وی که از سوی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی به این کشور دعوت شده است، جمعه با وی در شهر مکه دیدار و مذاکره کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل ،مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که به منظور انجام رایزنی ها در مورد بحران ایجاد شده در روابط قطر به سه کشور حوزه خلیج فارس سفر کرده است، روز جمعه به عربستان سعودی سفر کرد و وارد شهر جده شد.

وی که از سوی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی به این کشور دعوت شده است، جمعه با وی در شهر مکه دیدار و مذاکره کرد.

چاوش اوغلو در سه روز اخیر نیز با سران کویت و قطر دیدار کرده و در خصوص بحران ایجاد شده در روابط قطر با برخی کشورهای عربی منطقه مذاکراتی انجام داد.

ترکیه که این روزها در عین حمایت جدی از قطر، در صدد ایفای نقش میانجی بین کشورهای عربی است، قصد دارد بحران به وجود آمده در روابط قطر با برخی کشورهای منطقه را قبل از عید فطر از طریق سازش و مذاکره حل کند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، مصر و یمن از روز پنجم ژوئن جاری تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.

همچنین عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین حریم هوایی خود را برای استفاده قطر ممنوع اعلام کرده و از دیپلمات های قطری خواستند تا ظرف 48 ساعت خاک این کشورها را ترک کنند.

علاوه بر این عربستان سعودی تنها مرز زمینی خود با قطر را بست و در پی آن کشورهای مالدیو، موریتانی و دولت طبرق لیبی نیز به متهم کردن قطر به اعمال 'سیاست های مداخله گرایانه و حمایت از گروه های تروریستی' روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *