داستان راستان شهید مطهری اپلیکیشن شد/ کودکان قاری قرآن می‌شوند

9:00 - 23 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۸۶۱۴
یک کار آفرین جوان از ساخت اپلیکیشینی با نام شهر قصه بر اساس داستان‌های شهید مطهری خبر داد که در آن کودکان ضمن ساخت انیمیشن و رنگ آمیزی می‌توانند قاری قرآن شوند.
نمایشگاه قرآنبه گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی نمایشگاه قرآن کریم، صورح واحدزاده طراح و سازنده اپلیکیشن قرآنی «شهر قصه» که با همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده است؛ با اشاره به این که این اپلیکیشن به شیوه یک کتاب تعاملی بر اساس کتاب داستان راستان شهید مطهری است، عنوان کرد: با توجه به این که نیاز بود این کتاب با نیازهای نسل امروز همخوانی داشته باشد، بازنویسی توسط مصطفی رحمان دوست نویسنده موفق کودک و نوجوان از این کتاب انجام شد.

وی با اشاره به این که توانستیم با استفاده از صدای ماندگار مریم نشیبا گوینده قدیمی رادیو، یک پُل بین خاطرات نسل دیروز و امروز برقرار کنیم، اظهار کرد: با نگاهی به خروجی کار می‌بینیم بازنویسی و صدای اپلیکیشن برای کودکان جذابیت ویژه‌ای دارد.

این کارآفرین جوان با اشاره به این که کودکان می‌توانند انیمیشن‌های این اپلیکیشن را خودشان اجرا کنند، خاطرنشان کرد: همچنین دفترچه نقاشی که در این اپ طراحی شده است به کودکان امکان را این می‌دهد که شخصیت‌های داستان را رنگ آمیزی کرده و به مرور دوباره داستان بپردازند. 

وی ادامه داد: کودکان همچنین می‌توانند در این اپلیکیشن از بازی‌ای که مرتبط با داستان است نیز استفاده کنند.

واحدزاده با اشاره به این که در انتها آیه مرتبط با داستان برای کودکان نمایش داده می‌شود، گفت: بچه‌های عزیز می‌توانند با صدای خودشان این آیه را بخوانند و ارسال کنند تا بهترین صوت ارائه شده به عنوان قاری اپلیکیشن بعدی در نظر گرفته شود.

وی با بیان این که این اپ در مجموع در ۱۰ بخش طراحی شده است، عنوان کرد: در حال حاضر دو بخش از این مجموعه طراحی و اجرا شده که در مراسم رونمایی که امشب در نظر گرفته شده از دو بخش تهیه شده، رونمایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که ساخت و اجرای این اثر فرهنگی بدون حمایت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و شخص حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی امکان پذیر نبود، اظهار کرد: طراحی و ساخت این اپلیکیشن توسط شرکت بوگن دیزاین توسط بنده و آقای سینا عادلی انجام شده است.

این کارآفرین جوان در پایان ضمن تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از پتانسیل‌های شرکت‌های دانش بنیان در توسعه فرهنگ ایرانی- اسلامی، خاطرنشان کرد: در مراسم رونمایی این اپلیکیشن در سالن افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران برگزار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *