دعاوی مالی بیشترین وارده شوراهای حل اختلاف گلستان در یک ماه گذشته / بیش از ۴ هزار پرونده مختومه شد

10:11 - 21 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۷۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شوراهای حل اختلاف استان گلستان گفت: بیش از چهار هزار و ۹۰۰ پرونده دعاوی مالی در اردیبهشت ماه جاری به شوراهای حل اختلاف گلستان وارد شد.
احمد جعفری رئیس شوراهای حل اختلاف استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی دعاوی مالی را بیشترین وارده شوراهای حل اختلاف استان گلستان در اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: بیش از چهار هزار و ۹۰۰ طبق ماده ۹ قانون شورا‌ها به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده است.

وی افزود: طبق ماده ۹ قانون شوراهای حل اختلاف مواردی نظیر دعاوی مالی تا حد نصاب بیست میلیون ریال، تمام دعاوی مربوط به تخلیه عین مستاجر، دعاوی تعدیل اجاره بها، صدور گواهی حصر وراثت، تحریر ترکه، مهر و موم ترکه و رفع آن، تامین دلیل، دعاوی خانوادگی و ... از جمله مواردی است که قاضی شواری حل اختلاف با مشورت اعضا به آن‌ها رسیدگی و مبادرت به صدور رای می‌کند.

این مقام قضایی در استان گلستان اضافه کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری چهار هزار و ۹۲۳ پرونده با موضوع ماده ۹ به شوراهای حل اختلاف گلستان وارد شد که از این بین تعداد چهار هزار و ۹۴۸ پرونده با سازش طرفین یا صدور رای مختومه شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد:دعاوی مالی، صدور گواهی حصر وراثت و ادعای اعسار از پرداخت محکوم به، از جمله بیشترین پرونده‌های وارده به شعب شورای حل اختلاف استان در یک ماه گذشته بودند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *