کسانیکه با حرکات کوردلانه بی‌گناهان را هدف قرار داده‌اند، منفورترین افراد هستند

15:33 - 21 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۷۴۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بدری گفت: کسانی که عقلانیت، ایمان و تقوای خود را زیر پا گذاشته و با حرکات کوردلانه بی‌گناهان را در نقاط مختلف عالم هدف قرار داده‌اند، منفورترین افراد هستند.
جعفر بدری رئیس دادگستری لرستانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد لرستان ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی تهران اظهار کرد: کسانی که عقلانیت، ایمان و تقوای خود را زیر پا گذاشته و با حرکات کوردلانه بی‌گناهان را در نقاط مختلف عالم هدف قرار داده‌اند، منفورترین افراد هستند.

وی گفت: این مزدوران کوردل نماد زبونی اربابان بی خرد خود را به جهان نمایش می‌دهند غافل از اینکه اینگونه حوادث تروریستی باعث اتحاد ملی می‌شود، پدیده شوم ترور برای ملت ایران تازگی ندارد بلکه از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب ایران سالهای سال است که با آن درگیر هستیم.

وی در ادامه به برگزاری جشن گلریزان طی سال‌های گذشته در لرستان اشاره کرد و افزود: هرساله این جشن برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد و بدهکار مالی تشکیل می‌شود و در این سال‌ها تعداد زیادی از زندانیان از زندان خارج‌شده‌اند و می‌توان گفت این حرکت در جهت کاهش جرائم، پیشگیری از تکرار جرائم و تحکیم بنیان خانواده‌ها صورت گرفته است، زیرا در آموزه‌های دینی وفرهنگی بر این مهم تاکید شده است و خیرین با حضور در اینگونه مجالس خیر دنیا و آخرت را برای خود فراهم می‌آورند.

رئیس دادگستری استان لرستان عنوان کرد: عده زیادی که تحمل مجازات می‌کنند ناخواسته به زندان افتاده‌اند به‌طوری‌که برخی به خاطر حوادث غیر عمد و برخی به دلیل بدهکاری‌های مالی پایشان به زندان بازشده است، ستاد دیه این افتخار را داشته که در سال‌های گذشته با کمک مردم و تسهیلات دولت عده زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد کند.

بدری به آزادی ۲۲۷ زندانی جرائم غیرعمد لرستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۲۰ نفر مرد و هفت نفر زن بوده است، از این ۲۲۷ نفر ۳۴ نفر بدهکار دیه حوادث رانندگی و حوادث کارگاهی، ۱۷۲ نفر مجرم مالی غیر کلاهبرداری و ۲۱ نفر بدهکار مهریه و نفقه بودند، مجموع بدهی این ۲۲۷ زندانی جرائم غیر عمد استان، ۱۵۷ میلیارد تومان بود که از محل کمک‌های مختلف تامین شد.

وی افزود: امسال برنامه داریم خارج از بخشنامه ماه رمضان، تا پایان تعطیلات عید فطر بدهکاران جرائم غیر عمد استان لرستان به مرخصی بروند تا فرصت گرفتن رضایت از شاکی برای این افراد ایجاد شود.

بدری اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۷۵ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که ۳۰۸ نفر بدهکار مالی، ۵۲ نفر بدهکار مهریه و نفقه و ۱۵ نفر بدهکار حوادث رانندگی هستند که برای آزادی این ۳۷۵ نفر بیش از ۳۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: با اقداماتی که ستاد دیه استان انجام می‌دهد (جذب کمک‌های مردمی و تسهیلات بانکی) اگر بتوانیم ۱۵ میلیارد تومان جذب کنیم می‌توانیم این ۳۷۵ زندانی آزاد می‌شوند، عرصه برای خیرین و بانک‌ها جهت مساعدت در این امر خداپسندانه مهیا است.

رئیس دادگستری استان لرستان عنوان کرد: از آنجا که ۷۰ درصد زندانیان ما مبتلا به مواد مخدر هستند حضور افرادی که سابقه اعتیاد ندارد و ناخواسته به زندان افتاده اند در کنار آن‌ها عذاب‌آور است ازاین‌رو از خیران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان درخواست می‌شود تا با حمایت‌های خود زمینه آزادی و حتی اشتغال این افراد را فراهم کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *