جزئیات تیراندازی در مجلس و حرم امام خمینی (ره) + فیلم و تصاویر

11:24 - 17 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۵۹۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
ساعاتی پیش افرادی ناشناس در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) به تیراندازی اقدام کردند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، ساعاتی پیش افرادی ناشناس در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) به تیراندازی اقدام کردند.
 


 
جمعه، تشییع پیکرهای شهدای حادثه تروریستی تهران
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۲۰:۱۵
◾️حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از تشییع پیکرهای شهدای حادثه تروریستی تهران بعد از نماز جمعه خبر داد
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۲۰:۱۴
شهادت هانیه اکبری آموزش‌یار نهضت سوادآموزی درحمله امروز که برای پیگیری مطالبات صنفی از استان لرستان به تهران آمده بود

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۲۰:۱۰
رییس جمهور در پی اقدامات کور و بزدلانه تروریستی در تهران:

ملت ایران هر دسیسه و توطئه بدخواهان را با وحدت و انسجام بیشتر و با ساختار قدرتمند امنیتی خود در هم خواهد شکست/تاکید بر پیگیری تا مشخص شدن همه ابعاد این اقدامات کوردلانه و حامیان پیدا و پنهان آنها/ تسلیت به خانواده های عزادار
 
رییس جمهور در پیامی با اشاره به اقدامات کور و بزدلانه چند مزدور تروریست در به شهادت رساندن جمعی از مردم بی دفاع و روزه دارمان، تاکید کرد که ملت ایران که برآمده از فرهنگ عاشورا است، بار دیگر ثابت خواهد کرد که هر دسیسه و توطئه بدخواهان را با وحدت و انسجام بیشتر و با ساختار قدرتمند امنیتی خود در هم خواهد شکست.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این پیام با تسلیت به خانواده هایی که در ایام ضیافت الهی، عزیزان خود را در این حوادث تروریستی از دست دادند، اظهارداشت: قوا، دستگاهها و نهادهای امنیتی کشور با وحدت و هماهنگی و تا مشخص شدن همه ابعاد این اقدامات کوردلانه و حامیان پیدا و پنهان آنها از پای نخواهند نشست.

متن پیام رییس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 ملت بزرگ ایران شما مردان و زنان دلاور این سرزمین از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، بهای عزت، استقلال و آزادی خود را در کنار توطئه های بزرگی از ترورهای وحشیانه تا جنگ تحمیلی با جانفشانی و شهادت فرزندان خود پرداخته اید. اقدامات کور و بزدلانه امروز چند مزدور تروریست در به شهادت رساندن تعدادی از مردم بی گناه و روزه دارمان در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و «خانه ملت»، حادثه ای غیر منتظره نیست.

ایران امروز پس از حدود ۴ دهه از شکل گیری انقلاب اسلامی و تبلور «مردمسالاری دینی»، همه مولفه های اقتدار ملی را محقق ساخته است. ایران امروز به لطف راهبری های داهیانه مقام معظم رهبری و همچنین اقتدار و یکپارچگی نیروهای امنیتی، دفاعی، اطلاعاتی و انتظامی؛ امن ترین کشور در قلب منطقه ای پر آشوب است. و از دیگر سو؛ حضور کم نظیر ملت در پای صندوق های رای، بار دیگر یکپارچگی ملی و پشتوانه مردمی آن را به اثبات رساند.

طبیعی است که بدخواهان ایران اسلامی این افتخار آفرینی ها و همبستگی حاکمیت، دولت و ملت را بر نتابند و با اجیر کردن و حمایت از عناصر متحجر و تکفیری تلاش کنند تا شکست های منطقه ای، فروپاشی ارزشهای اسلامی و نارضایتی های جوامع خود را پنهان سازند. غافل از آنکه آزموده را آزمودن خطاست و ملت ایران که برآمده از فرهنگ عاشورا است، اینبار نیز ثابت خواهد کرد که هر دسیسه و توطئه بدخواهان را با وحدت و انسجام بیشتر، و با ساختار قدرتمند امنیتی خود، در هم خواهد شکست.

بی تردید حوادث تروریستی امروز تهران، اراده ایران اسلامی در مبارزه با تروریسم منطقه ای، افراط و خشونت را بیش از پیش تقویت خواهد کرد. پیام ایران، مثل همیشه این است که تروریسم یک مشکل همگانی است و اتحاد برای مبارزه با افراط، خشونت و تروریسم با همکاری های منطقه ای و بین المللی، مهمترین نیاز جامعه امروز جهانی است.

اینجانب به خانواده های عزیزی که در ایام ضیافت الهی، عزیزان خود را در این حوادث تروریستی از دست دادند تسلیت می گویم؛ برای آن شهیدان مظلوم علو درجات، برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان و مصدومان شفای عاجل مسالت می نمایم.

بدیهی است قوا، دستگاهها و نهادهای امنیتی کشور با وحدت و هماهنگی و تا مشخص شدن همه ابعاد این اقدامات کوردلانه و حامیان پیدا و پنهان آنها از پای نخواهند نشست.
 
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۲۰:۰۳
جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه هایی حوادث تروریستی تهران را محکوم کردند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۲۰:۰۳
زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان حوادث تروریستی تهران را به شدت محکوم کرد
کنسرت امشب و فرداشب «علیرضا قربانی» در تالار وحدت تهران لغو شد
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۲۰:۰۲
کنسرت امشب و فرداشب «علیرضا قربانی» در تالار وحدت تهران لغو شد.
 
علیرضا قربانی: باوجود قول تأمین امنیت کنسرت، به احترام شهدای حمله تروریستی تصمیم به لغو گرفتیم
⭕️ مسئول دفتر نماینده ارومیه در بیمارستان به شهادت رسید
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۲۰:۰۱
عادل الجبیر به حوادث تروریستی تهران واکنش نشان داد
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۹:۵۸
عادل الجبیر در واکنش به حوادث تروریستی تهران مدعی شد: هیچ دلیلی مبنی بر اینکه افراط‌گرایان عربستانی مسئول حملات تهران هستند وجود ندارد. 

وی اظهار داشت: عربستان تروریسم در هر جایی را محکوم می‎کند.
46 مجروح در پی حوادث تروریستی تهران/ 40 نفر مرد بودند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۹:۵۸
پیر حسین کولیوند در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره به افزایش مجروحان حوادث تروریستی تهران به ۴۶ نفر گفت: ۴۰ نفر مجروحان مرد هستند.

 وی ادامه داد: ۱۳ عمل جراحی روی مجروحان انجام شده است. در حال حاضر ۳۶ نفر در اورژانس ها، ۳ نفر در آی سی یو، پنج نفر در بخش‌های تخصصی بستری بوده و دو نفر مرخص شده اند.
نامه تهدیدآمیز فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال در پی حوادث تروریستی تهران
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۹:۵۷
بعد از حوادث تروریستی امروز تهران به منجر به شهادت تعدادی از هموطنان‌مان شد، فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال در مورد امنیت تهران برای برگزاری دیدار تیم‌های ایران - ازبکستان و عراق - ژاپن سوال کرد.
 
مسئولان فیفا و AFC از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران درخواست کردند ضمانت‌های لازم را برای تأمین امنیت در تهران را بدهند. بعد از این مسئولان فدراسیون فوتبال در مذاکره با اعضای شورای تامین استان تهران ضمانت‌های لازم را گرفتند و همان ضمانت‌ها را به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردند.
 
مسئولان فیفا تهدید کرده بودند که اگر ضمانت‌های لازم داده نشود اجازه برگزاری این مسابقات را در تهران نمی‌دهند.
سپاه: حملات ترویستی امروز تهران را «بدون انتقام» نمی‌گذاریم
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۹:۵۲
در‌پی اقدام تروریستی که صبح امروز (چهارشنبه هفدهم خرداد ماه) در مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهرامام خمینی(ره) به وقوع پیوست، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای به تشریح این اقدام ددمنشانه پرداخت.

متن کامل اطلاعیه به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف وقهرمان ایران
همانگونه که اطلاع‌رسانی شده است در ساعت ۱۰و ۱۵ دقیقه صبح امروز سه نفر تروریست در پوشش مراجعه به نمایندگان با ورود به درب مراجعات مردمی مجلس شورای اسلامی و درگیری با پاسدار محافظ درب، وی را به شهادت رسانده وبا ورود به سالن مراجعات، مردم در انتظار ملاقات با نمایندگان خود را به رگبار بستند که متاسفانه در این حمله وحشیانه تعدادی از هموطنان بی‌گناه ما به شهادت رسیدند.

 در ادامه تروریست‌ها تلاش داشتند وارد ساختمان مجلس شورای اسلامی شوند که با عکس‌العمل به موقع یگان حفاظت مجلس مجبور به پناه بردن به یکی از طبقات ساختمان مراجعات مردمی شدند که در مواجهه با کارمندان این ساختمان نیز تعدادی دیگر را به شهادت رساندند.

با ورود قاطعانه یگان ویژه حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمک و پشتیبانی نیروی مقتدر انتظامی درمدت یک ساعت تروریست‌ها در محل اختفای خود به محاصره درآمده وسرانجام همه آن‌ها به هلاکت رسیدند.

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که در طول این درگیری‌ها مجلس شورای اسلامی جلسه علنی خود را در نهایت امنیت و آرامش ادامه داده و اقدام جنایتکارانه تروریست‌ها هیچ اختلالی در کار مجلس ایجاد نکرد.

همزمان با این اقدام تروریستی دو نفر دیگر از تروریست‌ها با ورود به صحن حرم مطهر امام خمینی(ره) و به شهادت رساندن یک کفشدار مردمی، با اقدام به موقع نیروی انتظامی مواجه وهر دو به هلاکت رسیدند.

افکار عمومی مردم جهان بویژه ملت ایران این اقدام تروریستی را که یک هفته پس از جلسه مشترک رئیس جمهور آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه که پیوسته حامی تروریست های تکفیری است را بسیار معنادارو بر عهده گرفتن مسئولیت آن توسط داعش را بیانگردست داشتن آنهادر این اقدام سبوعانه می‌داند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثابت کرده است ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذارد و همانطور که امروز نیز با کمک نیروی انتظامی تمامی این تروریست‌ها را به هلاکت رساند، به ملت ایران اطمینان می‌دهد برای صیانت از امنیت ملی کشور و حفاظت از جان مردم عزیز لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
 
1396/03/17

مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا شهید شد
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۶:۵۱
حجت الاسلام تقوی مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا در مجلس شورای اسلامی مشغول به کار بود که توسط تروریست ها امروز به شهادت رسید

جزئیات تیراندازی در مجلس و حرم امام خمینی (ره) + فیلم و تصاویر
مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس: تعدای از مردم عادی، کارکنان مجلس و نیروهای حفاظت به شهادت رسیدند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۶:۴۶
مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان:

با اقدام نیروهای امنیتی، تروریست های حادثه امروز مجلس به هلاکت رسیدند

تعدای از مردم عادی که برای مراجعه به دفاتر نمایندگان به مجلس آمده بودند، کارکنان مجلس و نیروهای حفاظت به شهادت رسیدند.

روایت تصویری لحظه به لحظه میزان از «تهران پس از حادثه تروریستی»
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۶:۴۳
جزئیات تیراندازی در مجلس و حرم امام خمینی (ره) + فیلم و تصاویر

سایر تصاویر را اینجا ببنید.
دفتر کار یکی از نمایندگان مجلس پس از حادثه تروریستی امروز
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۶:۳۲
جزئیات تیراندازی در مجلس و حرم امام خمینی (ره) + فیلم و تصاویر
اطلاعیه وزارت کشور درخصوص وقایع تروریستی روز جاری
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۶:۲۵
پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور در پی بروز 2 واقعه تروریستی ظرف روز جاری در تهران و با عنایت به انتشار برخی اخبار ضد و نقیض در خصوص این حوادث، اعلام داشت:

1- دو  تیم تروریستی در روز جاری به صورت همزمان در حاشیه مرقد امام راحل (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، با تحرکات تروریستی کور تلاش کردند فضای آرام و امنیت موجود در کشور را تحت الشعاع قرار دهند.

2- تیم تروریستی اول متشکل از دو نفر حوالی ساعت 10:30 امروز وارد محوطه مرقد امام شد. نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم پس از تیراندازی کور در درگیری با مأموران به هلاکت رسید. 

3- تیم تروریستی دوم متشکل از چهار نفر همزمان با عملیات تیم اول سعی کرد وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی شود که پس از واکنش مأموران ؛ یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، در درگیری با ماموران به هلاکت رسیدند.

4- در مجموع بر اساس گزارش های دریافتی در دو واقعه روز جاری، تعداد 12 نفر از هموطنان شهید و 42 نفر نیز مجروح شدند.

5- هم اکنون هر دو واقعه خاتمه یافته و اوضاع به صورت کامل در کنترل عوامل امنیتی و انتظامی قرار دارد. اخبار تکمیلی این وقایع متعاقباً به استحضار ملت شریف  خواهد رسید.

6 - به منظور بررسی ابعاد دقیق 2 واقعه رخ داده، جلسه شورای امنیت کشور عصر امروز به ریاست وزیر کشور تشکیل می شود.

7 - به منظور پیشگیری از انتشارِ اخبار خلافِ واقع؛ لازم است، همه رسانه ها با اتخاذ رویکرد مسؤولانه از انتشار هر گونه اخبار غیررسمی اجتناب کنند
فیلم لحظه انفجار عامل انتحاری بیرون حرم مطهر امام خمینی (ره)
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۶:۲۴
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/1163775_593.mp4']
تصویر پاسدار حفاظت مجلس که امروز در عملیات تروریستی تکفیری‌ها به شهادت رسید
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۶:۱۹
شهید جواد تیموری، پاسدار حفاظت مجلس که امروز در عملیات تروریستی تکفیری‌ها به شهادت رسید.


شهید تیموری
تصاویر تروریست‌هایی که در ساختمان مجلس به هلاکت رسیدند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۴۷
حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی
شهادت ۱۲ هموطن در حوادث تروریستی حرم مطهر و مجلس
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۲۳
سرپرست اورژانس کشور از شهادت ۱۲ ایرانی در حوادث تروریستی حرم مطهر و مجلس خبر داد و اعلام کرد:

آمار مصدومان به 42 نفر رسیده است


اطلاعیه پلیس در مورد حادثه تروریستی در تهران
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۱۶
مرکز اطلاع رسانی در خصوص حادثه تروریستی امروز در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل توضیحاتی ارائه کرد:

تروریست‌ها که امروز قصد ورود به حرم مطهر امام (ره) را داشتند با ضرب گلوله تیراندازان ناجا ناکام ماندند.

یکی از تروریست‌ها پس از اصابت گلوله، خود را منفجر و در این اثناء به کسی صدمه‌ای نرسید. تروریست دیگر که به سمت مردم شروع به تیراندازی کرده بود نیز با ضرب گلوله به سرش از پای در آمد، قبل از انفجار خود، تحت کنترل قرار گرفت و مقادیری نارنجک و مواد منفجره (c۴) از وی کشف شد. د

در این اثناء یکی از مأموران پلیس زخمی شد، حال عمومی وی کاملا مساعد است.

 نیروهای انتظامی اوضاع محدوده را کاملا در دست دارند و پلیس در کنار عزیزان سپاه انصار که مسئولیت حفاظت و حراست حرم امام (ره) بر عهده دارند،هستند.

گفتنی است، در مجلس شورای اسلامی نیز نیروهای یگان ویژه پلیس (نوپو) تحت کنترل عملیاتی عزیزان سپاه دقایقی پیش وارد مجلس شدند.

هم اکنون عوامل انتظامی در محدوده مجلس مستقر و محدوده‌های منتهی به مجلس نیز کاملا تحت کنترل پلیس است. 
تایید شهادت یک زن و یک مرد در دو حادثه تروریستی امروز + اسامی شهدا
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۱۳
علی همتی ۵۰ ساله و هانیه اکبریان ۳۷ ساله، دو شهید حادثه تروریستی امروز در مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره) بوده‌اند.
عملیات تروریستی با ورود نیروهای ویژه سپاه و هلاکت عوامل تروریستی لحظاتی پیش به پایان رسید
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۱۰
جزئیات تیراندازی در مجلس و حرم امام خمینی (ره) + فیلم و تصاویر
تصویر تروریستی که در داخل ساختمان مجلس به هلاکت رسید
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۰۶
برخی منابع خبری تصویر تروریستی که در داخل ساختمان مجلس به هلاکت رسید را منتشر کرده‌اند.

به هلاکت رسیدن تروریست در مجلس
فیلمی که داعش از داخل ساختمان مجلس منتشر کرده است
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۰۲
var player = videojs('player_552456_1163704',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/1163704',{},function (data) {}); }));
واکنش علی لاریجانی به اتفاقات تروریستی مجلس
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۴۰
var player = videojs('player_700055_1163641',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/1163641',{},function (data) {}); }));

روایت معاون امنیتی وزیر کشور از حمله تروریستی به مجلس/ تروریست‌ها با پوشش زنانه وارد شده‌اند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۲۱
روایت معاون امنیتی وزیر کشور از حمله تروریستی به مجلس

عوامل حمله به مجلس با پوشش زنانه وارد شده‌اند

در همان درب ورودی اقدام به تیراندازی کرده اند و با رعب و حشت وارد محوطه می‌شوند

 در همان لحظات اولیه نیروی سپاه پاسداران وارد عمل می‌شوند و محوطه اصلی مجلس تحت کنترل در می‌آید

تروریست ها در ساختمان جنبی مجلس تیراندازی کردند

شهادت دو نفر در مجلس تاکنون تایید شده است

 تروریست ها چهار نفر بوده اند

 یک نفر از تروریست‌ها کشته شده و گفته می‌شود یک نفر به صورت انتحاری خود را منفجر کرده است اما مورد تایید نیست

 در سراسر کشور اعلام اماده باش شده است

 نیروهای ویژه یگان ویژه نیروی انتظامی طبق هماهنگی با سپاه نیروهای نوپو وارد صحنه شده اند

 تروریست ها در محاصره هستند

 تا ساعات آینده موضوع خاتمه پیدا خواهد

در حادثه تروریستی امروزبیش از 30 نفرمصدوم داشتیم

تکذیب شنیده شدن دوباره صدای شلیک گلوله در اطراف حرم امام خمینی (ره)
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۲۰
با وجود انتشار برخی از اخبار مبنی بر شنیده شدن دوباره صدای شلیک گلوله در اطراف حرم امام خمینی (ره) این خبر در گفت و گوی یک منبع آگاه با تکذیب شد.
واکنش آمریکا به حادثه تروریستی تهران
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۱۹
ریچاد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا گفت: ما تروریسم در تهران را همانند آنچه در اروپا روی داد محکوم می‎کنیم.
تصاویر جدید میزان از تیراندازی در مجلس
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۰۹
جزئیات تیراندازی در مجلس و حرم امام خمینی (ره) + فیلم و تصاویر

برای مشاهده سایر تصاویر اینجا کلیک کنید.
تدابیر ویژه ترافیکی در اطراف مجلس
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۰۳
پس از حادثه تیراندازی در مجلس شورای اسلامی، تدابیر ویژه ترافیکی در مسیرهای منتهی به مجلس اعمال شده است.

 تردد خودروهای شخصی به سمت مجلس ممنوع است. 

همچنین برای تردد خودروهای امدادی و آتش‌نشانی مسیرهای ویژه در نظر گرفته شده است. 
اسامی مصدومان حادثه تروریستی در حرم مطهر امام راحل و مجلس اعلام شد
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۴:۰۰
اورژانس کشور اسامی مصدومان حادثه تروریستی در حرم مطهر امام راحل و مجلس را اعلام کرد.

برای مشاهده اسامی اینجا کلیک کنید.


داعش مسئولیت حملات امروز تهران را بر عهده گرفت
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۳:۴۵
وبگاه "سایت"، مدعی شد داعش مسئولیت حمله تروریستی به مجلس و حرم امام خمینی را پذیرفته است.

سرپرست حرم مطهر امام خمینی(ره):حادثه حرم امام سه مجروح (عوامل انتظامی حرم)، یک شهید (مامور فضای سبز) داشت
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۳:۳۶
سرپرست حرم مطهر امام خمینی(ره):

حادثه حرم امام سه مجروح (عوامل انتظامی حرم)، یک شهید (مامور فضای سبز) داشت 

ساعت 10:40 دقیقه دو تروریست از ناحیه غربی حرم قصد ورود به حرم می کنند 

هر دو مواد انفجاری به خود وصل کرده بودند و به محض ورود به حرم شروع به تیراندازی کور و بی هدف می کنند 

در همین زمان سه نفر مجروح و یک نفر نیز به شهادت می رسند 

در مقابل درب شبستان نیروهای انتظامی به سمت این افراد تیراندازی می کنند که یکی از آنها مقابل درب شبستان منفجر می شود 

تروریست دوم فرار می کند که او نیز با تیراندازی  ماموران به هلاکت می رسد  و ماموران موفق می شوند جلیقه انفجاری او را خنثی کنند

 تروریست ها تعداد زیادی نارنجک و مواد منفجره با خود داشتند
تکذیب خبر انفجار دوم در اطراف حرم حضرت امام (ره)
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۳:۲۹
خبر انفجار دوم در اطراف حرم حضرت امام (ره) تکذیب شد.

علی لاریجانی در صحن علنی مجلس: چند نفر از تروریست‌های بزدل به ساختمانی در مجلس نفوذ کردند/ با آن‌ها برخورد جدی شد
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۳:۱۹
علی لاریجانی در صحن علنی مجلس:

-چند نفر از تروریست های بزدل به ساختمانی در مجلس نفوذ کردند

-با آنها برخورد جدی شد

-مسئله جزئی است

-این نشان می دهد تروریست ها بدنبال مسئله سازی برای ایران هستند

-ایران قطب فعال و موثر در مبارزه با تروریست ها است که می خواهند بر آن خدشه ای ایجاد کنند

-نیروهای امنیتی حتما با آنها برخورد می کنند
فیلم درگیری مسلحانه با تروریست‌ها در مجلس
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۳:۱۸
برای مشاهده فیلم درگیری مسلحانه با تروریست‌ها درساختمان اداری مجلس اینجا کلیک کنید.



var player = videojs('player_196853_1163460',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/1163460',{},function (data) {}); }));
تایید انفجار انتحاری یکی از مهاجمین مجلس توسط وزارت اطلاعات
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۳:۱۱
وزارت اطلاعات انفجار انتحاری یکی از مهاجمین مجلس را تایید کرد.
وزارت اطلاعات: صبح امروز چند تیم تروریستی در شهر تهران برای عملیات تروریستی تلاش کردند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۳:۰۸
وزارت اطلاعات اعلام کرد

- عوامل یک تیم ترویست قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند/ مدیرکل ضدتروریستی وزارت اطلاعات: عوامل یک تیم ترویست قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند

- یک تیم تروریستی دیگر که در یکی از ساختمان های اداری مجلس اقدام به تیراندازی کرده است تحت محاصره قرار دارد

- اقدامات اطلاعاتی برای سرنخ یابی و شناسایی عوامل این اقدامات تروریستی ادامه دارد

- مردم هرگونه اطلاعات و حرکت مشکوک را به 113 گزارش دهند
فیلم تیراندازی در مجلس شورای اسلامی
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۳:۰۵
برای مشاهده فیلم تیراندازی در مجلس شورای اسلامی اینجا کلیک کنید.
 
var player = videojs('player_241099_1163590',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/1163590',{},function (data) {}); }));
 
شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی مجلس شورای اسلامی
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۳:۰۰
بنابه گزارش برخی منابع خبری، صدای انفجار در نزدیکی مجلس شورای اسلامی شنیده شد.
محل مخفی شدن تروریست‌ها در مجلس
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۲:۵۶
جزئیات تیراندازی در مجلس و حرم امام خمینی (ره)
عكس اختصاصي ميزان از يك مظنون حمله تروريستی در حرم امام (ره)
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۲:۵۴
عکس مظنون حمله تروریستی در حرم امام
یک تروریست دیگر دستگیر شد
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۲:۴۹
مشاهدات میدانی خبرنگار میزان در حرم امام(ره) نشان می‌دهد لحظاتی پیش یک عامل تروریست دیگر دستگیر شده است.
خنثی سازی جلیقه انتحاری یکی از تروریست‌های حرم مطهر امام خمینی (ره)/ زن تروریستی که گفته می‌شود سیانور به همراه داشت، دستگیر شد
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرنگار ، جلیقه انتحاری یکی از تروریست‌های حرم مطهر امام خمینی (ره) خنثی شد.

همچنین زن تروریستی که گفته می‌شود سیانور به همراه داشت، زنده دستگیر شد.
حضور دادستان تهران در محل حادثه تیراندازی در مجلس
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۲:۳۶
به گزارش ، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در محل تیراندازی در مجلس حضور یافت.

جزئیات تیراندازی در مجلس و حرم امام خمینی (ره)
عامل انتحاری دوم حرم امام خمینی (ره) به هلاکت رسید
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۲:۳۱
مشاهدات میدانی خبرنگار میزان مستقر در حرم امام نشان می‌دهد دومین عامل انتحاری شش نارنجک جنگی همراه خود داشته است و در حین انجام عملیات خود با شلیک تیر نیروهای امنیتی به سرش به هلاکت رسیده است.

جدیدترین تصاویر میزان از تیراندازی در مجلس
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۲:۲۵
تیراندازی در مجلس


سایر تصاویر از تیراندازی در مجلس را اینجا ببیند.
تصویر عامل انتحاری حرم مطهر امام خمینی (ره)
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۲:۱۸
تصویر عامل انتحاری حرم امام خمینی
تردد نیروهای امدادی و انتظامی تنها از درب هفت حرم مطهر انجام می‌شود
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرنگار ، تردد نیروهای امدادی و انتظامی تنها از درب هفت حرم مطهر انجام می‌شود.

سه خودرو چک و خنثی حرم را ترک کردند؛ اما ماموران اعلام کردند همکارانشان همچنان در حرم حضور دارند.
وزیر کشور: اوضاع در کنترل است جای نگرانی نیست
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۲:۰۴
وزیر کشور گفت: اوضاع در کنترل است جای نگرانی نیست و مردم هرگونه مورد مشکوک را سریعا به مراجع امنیتی و انتظامی گزارش دهند.
گشت زنی موتور سواران یگان امداد در بهشت زهرا و اطراف حرم مطهر امام خمینی (ره)
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۵۷
به گزارش خبرنگار ، موتور سواران یگان امداد در بهشت زهرا و اطراف حرم مطهر امام خمینی (ره) گشت زنی می‌کنند.
اطلاعیه مهم وزارت اطلاعات
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۵۶
در صورت دیدن فعالیت و یا اشخاص مشکوک به تروریست در محلی که هستید با شماره ۱۱۳وزارت اطلاعات تماس بگیرید.
حضور تیم‌های چک و خنثی در اطراف حرم/ تدابیر امنیتی در ایستگاه مترو حرم مطهر
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرنگار ، تیم‌های چک و خنثی و نیروهای آتش نشانی در اطراف حرم امام خمینی (ره) حضور دارند.

تمامی درب‌های ورودی حرم مسدود شده است.

تدابیر امنیتی در ایستگاه مترو حرم مطهر اتخاذ شده است.
تصویر لحظه انفجار انتحاری در حرم امام
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۵۲
تصویر انفجار انتحاری در حرم امام
ماموران در حرم امام خمینی (ره) در حال خنثی سازی جلیقه انفجاری فرد انتحاری هستند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۵۰
خبرهای رسیده حاکی است ماموران در حرم امام خمینی (ره) در حال خنثی سازی جلیقه انفجاری فرد انتحاری هستند.
نیروهای امنیتی ساختمان مجلس را احاطه کرده‌اند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۴۹
خبرنگار که در محل مجلس مستقر است گزارش داد که نیروهای امنیتی ساختمان مجلس را احاطه کرده‌اند و رفت و آمدها به شدت کنترل می‌شود.
وزیر کشور دستور برگزاری جلسه فوق‌العاده امنیتی را صادر کرد
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۴۶
روح‌الله جمعه‌ای، مشاور رسانه‌ای وزیر کشور: وزیر کشور دستور برگزاری جلسه فوق‌العاده امنیتی را صادر کرد.
تصویری که برخی منابع از فردی مجروح در اطراف مجلس منتشر کرده‌اند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۴۱
تیراندازی در مجلس
در پی تیراندازی در محوطه بیرون از حرم امام(ره) فرد مهاجم خود را منفجر کرده است
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۳۳
برخی گزارش ها حاکیست در پی تیراندازی که در محوطه بیرون از حرم امام(ره) رخ داده فرد مهاجم خود را منفجر کرده است.
تا این لحظه گزارشی مبنی بر شهادت کسی در تیراندازی مجلس گزارش نشده است
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۳۰
رنجبرزاده در ارتباط تلفنی با شبکه خبر ضمن تائید خبر میزان گفت:حدود 4 نفر از افراد ناشناس از درب شمال مجلس وارد ساختمان مجلس شده اند و در ابتدا به سمت محافظین شلیک کرده تعدادی مجروح شده اند.

وی با بیان اینکه عاملین وارد ساختمان دفتر نمایندگان محلس شده اند گفت: تیراندازی در انجا ادامه دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تا الان گزارشی مبنی بر شهادت کسی گزارش نشده است. نمایندگان مجروح نشده اند و عاملین تیراندازی  در اتاق های دفاتر نمایندگان خود را مخفی کرده اند و ماموران امنیتی در حال تلاش برای دستگیری آن ها هستند.
هم اکنون مشکل خاصی در صحن مجلس وجود ندارد
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۲۹
حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی  با بیان اینکه ظاهرا اوضاع در مجلس تحت کنترل درآمده است، عنوان کرد: ما از  وجود مجروحان در جریان حمله امروز خبر داریم اما راجع به وجود شهید، هنوز به ما که در صحن مجلس هستیم چیزی نگفته اند.

وی با بیان اینکه مهاجمین می خواستند به سمت صحن بیایند اما راه را گم کردند و اشتباهی رفتند، افزود: ما اکنون در داخل صحن مجلس هستیم و اخبار ضدونقیض به ما هم می رسد.

فلاحت پیشه گفت: هم اکنون مشکل خاصی در صحن مجلس وجود ندارد و دستور در حال اجراست.
درب‌های مجلس بسته شده/ کسی اجازه ورود و خروج ندارد
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۲۹
هدایت اله خادمی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی میزان درباره تیراندازی در مجلس بیان کرد : هم اکنون دربهای  مجلس بسته شده و کسی اجازه ورود و خروج ندارد.  

وی ادامه داد: هنوز تعدادی افراد مسلح در ساختمان مجلس هستند و درهای صحن بسته شده و نمایندگان به بحث مسائل در دستور کار مشغول هستند. 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: چند نفر مسلح به مجلس وارد شده اند و مدام تیراندازی میکنند و الان به سمت اتاق های نمایندگان رفته اند و فعلا این افراد دستگیر نشده اند. 

خادمی گفت: تعدادی در ساختمان تیر خورده اند ولی اطلاعی از جزئیات نداریم .
عاملین چهار نفر بودند/ تا کنون 8 نفر زخمی شدند
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۲۷
اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی گفت: این اتفاق پس از گیت اول و خارج از محوطه بسته  مجلس بوده است.

 عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: عامل تیراندازی در مجلس دستگیر شد.

وی افزود: در حال بررسی جزئیات هستیم.

رنجبرزاده گفت: عاملین چهار نفر بودند و سه نفر به دفاتر نمایندگان رفته اند.

وی گفت: تا کنون 8 نفر زخمی شدند.
جزییات تیراندازی در مجلس شورای اسلامی
۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۱:۲۲
اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی گفت: فردی امروز صبح با ورود به مجلس،  با نیروهای حفاظت درگیر شد و به سمت آنان تیراندازی کرد.






خبر در حال تکمیل است...

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *