کانون‌های فرهنگی مساجد ظرفیت فراوانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

9:54 - 17 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۵۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
احمدی‌منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان گفت: کانون‌های مساجد با برخورداری از سرمایه عظیم جوانان و مدیریت امامان جماعت، دارای بهترین ظرفیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و سالم سازی جامعه هستند.
علیرضا احمدی منشعلیرضا  احمدی‌منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی بر استفاده از ظرفیت کانون های مساجد تاکید کرد و گفت: کانون‌های مساجد با برخورداری از سرمایه عظیم جوانان و مدیریت امامان محترم جماعت، دارای بهترین ظرفیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و سالم سازی جامعه می‌باشند.

وی با اشاره به رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی به عنوان خطری جدی برای نسل جوان جامعه گفت: اولویت مهم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، توانمندسازی اقشار مختلف مردم از طریق آگاه سازی نسبت به آسیب‌های اجتماعی، جرائم، قوانین و مجازات‌ها است تا از این طریق نسبت به کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها اقدام کند.

احمدی منش با بیان اینکه در بحث پیشگیری بر روی چهار محور مدرسه، خانواده، مساجد و ادارات و نهاد‌ها تمرکز کرده ایم، یادآورشد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب، قضات و وکلا اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی حقوقی و مهارت آموزی در مراکز یادشده می‌کند.

وی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان ظرفیتی مهم یاد کرد و گفت: امید است با انعقاد تفاهم نامه با دبیرخانه کانون‌های مساجد، ارائه آموزش‌های لازم به جوانان نخبه کانون‌های فرهنگی هنری در زمینه جرائم، آسیب‌ها و قوانین در راستای کاهش ناهنجاری‌ها و سلامت جامعه در دستور کار قرار گرفته و از ظرفیت بی نظیر این کانون‌ها جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره برداری شود. 

معاون اجتماعی دادگستری هرمزگان، بهره‌گیری از ابزار هنری را در جهت ترویج مبانی اخلاقی و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و افزود: کانون‌های مساجد می‌توانند با برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی در آگاه سازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی و همچنین قوانین نقش بسزایی ایفا کنند.

این مقام قضایی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این معاونت و دبیرخانه کانون‌های مساجد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و خواستار استفاده از ظرفیت هنرمندان مسجدی در اصلاح ناهنجاری‌ها شد.

وی همچنین با اشاره به برخی از آسیب‌ها از جمله طلاق در جامعه، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برای مقابله با این آسیب، بحث آموزش پیش از ازدواج و ارائه مشاوره به خانواده‌ها را جدی گرفته و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان را یاری کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *