رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادامه تنش سیاسی قطر و عربستان چه پیامدهایی در پی خواهد داشت؟

9:30 - 28 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۳۶۶
پایگاه شبکه خبری الجزیره در گزارشی به پیامدهای بحران دیپلماتیک بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بر اقتصاد این کشور‌ها پرداخت.
به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه شبکه خبری الجزیره در گزارشی به پیامدهای بحران دیپلماتیک بین کشورهای حوزه خلیج فارس بر اقتصاد این کشور‌ها پرداخت.

الجزیره می‎نویسد: اگرشکاف دیپلماتیک ایجادشده بین قطر و همسایگان عرب خلیج فارس ادامه یابد، بی‌شک میلیارد‌ها دلار ضرر مالی در پی خواهد داشت چرا که با نظر به نوع تحریم‎های مالی و اقتصادی عربستان علیه قطر با بستن همه مرزهای خاکی، آبی، و هوایی روند تجارت و سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد واز سویی دیگر با کاهش قیمت نفت قرض‌گرفتن پول برای کشورهای منطقه بسیار هزینه‌بر می‌شود.

قطر

با اعلام خبر رسمی بحران دیپلماتیک در کشورهای حوزه خلیج فارس شاخص اصلی بورس قطر بیش از ۷ درصد، بورس دبی نزدیک به یک درصد و عربستان نیم درصد سقوط کرد.

بنا به گفته کارشناسان اگر این بحران دیپلماتیک همچنان ادامه یابد بخش‎هایی از اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس به شدت صدمه خواهند دید.

قطر

برخی از بانکداران خارجی در خصوص پیامدهای اقتصادی تنش سیاسی اخیر بین کشورهای عربی اعتقاد دارند اگر این بحران حل نشود کل کشورهای منطقه مجبور می‌شوند برای بازپرداخت بدهی‌های خود مبلغ بیشتر بپردازند.

یک بانکدار بین‌المللی در گفتگو با الجزیره می‌گوید: اگر این تنش همچنان ادامه داشته باشد پیامدهای آن برای کشورهای خلیج فارس بسیار عظیم خواهد بود.

قطر

وی در این خصوص با اشاره به اتهام پشتیبانی قطر از گروه‌های تروریستی و تروریسم تصریح می‌کند: سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران تفاوتی بین قطر و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس نمی‌بینند، اگر قطر به تروریسم کمک مالی می‌کند مدیران بین‌المللی از این پس اعتباری برای کشورهای مذکور قائل نیستند و در خصوص سرمایه‌گذاری در این منطقه هوشیارتر خواهند بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *