رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارشناس سیاسی قرقیز: "ناامنی‌های افغانستان" زمینه‌ساز حملات به آسیای مرکزی است

11:10 - 13 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۳۴۲
کارشناس سیاسی قرقیز گفت: در حال حاضر وضعیت در افغانستان فاجعه بار است و مقامات کشورهای آسیای مرکزی آمادگی مقابله با هرگونه حملات تروریستی در قلمرو خود باشند.
کارشناس سیاسی قرقیز: به گزارش سرویس بین الملل مارس ساری‌اف کارشناس سیاسی قرقیز در سخنانی وضعیت در افغانستان را بسیار بد و فاجعه بار عنوان کرد.
 
وی با اشاره تمرینات نظامی «ضد ترور – 2017» در تاجیکستان گفت: این تمرینات نه تنها نمایش قدرت بلکه تلاشی برای آماده سازی نیروهای مسلح منطقه آسیای مرکزی به حمله احتمالی شبه نظامیان می‌باشد.
 
ساری‌اف در ادامه گفت: در رسانه‌ها اخباری منتشر شده که رهبران سازمان‌های افراطی از شرکت روسیه در کمپین نظامی سوریه ناراحت هستند.
 
این کارشناس افزود: افراطی‌ها از هواداران خود برای بی‌ثبات سازی روسیه و انتقال جنگ به قلمرو آن دعوت می‌کنند و تجمع شبه نظامیان داعشی در شمال افغانستان نیز به این خاطر است.
 
ساری‌اف با بیان این که تروریست‌ها قصد دارند از طریق تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان به روسیه دست یابند، گفت: تمام کشورهای ذکر شده باید نسبت به حمله احتمالی گروه‌های افراطی آماده باشند.
 
کارشناس سیاسی قرقیز ادامه داد: تمرکز گروه‌های افراطی به تدریج از سوریه به طرف آسیای مرکزی انتقال یافته زیرا سوریه عملا شکست خورده و در حال حاضر دیگر یک کشور واحد نیست بلکه به مناطق مستقل و حوزه‌های نفوذ تقسیم بندی شده است.
 
ساری‌اف افزود: بعد از شکست گروههای افراطی آنها به فکر مناطق دیگر برای حضور در آنجا برای اعمال افکار خود هستند.
 
وی در پایان گفت: سوال این جا نیست که آیا روسیه و چین قادر به حفاظت صلح و ثبات در آسیای مرکزی هستند و یا خیر، بلکه این است که حمله تروریست‌ها می‌تواند گروهک‌های افراطی زیرزمینی داخل منطقه را فعال سازد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *