رونمایی بنیانگذار مایکروسافت از هواپیمایی غول‌پیکر؛ هزینه ساخت بزرگترین هواپیمای جهان چه مقدار است؟+ تصاویر

21:30 - 12 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۲۹۳
شرکت هوا‌فضای «سامانه‌های استراتولانچ» متعلق به «پل گاردنرآلن» از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت به تازگی از عظیم‌ترین هواپیمای جهان رونمایی کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل ، شرکت هوا‌فضای «سامانه‌های استراتولانچ» متعلق به «پل گاردنرآلن» از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت به تازگی از عظیم‌ترین هواپیمای کنونی جهان رونمایی کرد.

بزرگترین هواپیما


هواپیمای غول‌پیکر

بنا به گزارش «دیلی‌میل» این هواپیمای غول‌پیکر «استراتولانچ» نام دارد و با طول بال‎های بیش از ۱۱۷ متر بزرگتر از طول زمین فوتبال است، پیش از ساخت «استراتولانچ» بزرگترین هواپیمای جهان «آنتونوف ای‌ان- ۲۲۵ ماریا» معروف به «Spruce Goose» بود که در دهه ۱۹۴۰ در اوکراین ساخته شود و طول بال‎های آن ۹۷ متر و اندازه بدنه آن ۶۷ متر است.

هواپیما

بزرگترین هواپیما



«استراتولانچ» از ۶ شش موتور هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ بهره می‌برد، طول بدنه دوقلوی آن نزدیک به ۷۳ متر، دارای ۲۸ چرخ، و ارتفاع ۱۵ متر است، وزن آن بدون سوخت‌گیری ۲۲۷ تُن که می‌تواند نزدیک به ۱۱۴ تُن سوخت و ۵۹۰ تُن بار حمل کند.

هواپیما


هواپیما

این هواپیمای عظیم‌الجثه اساسا به منظور حمل موشک‎هایی که ماهواره‌ها را به فضا می‌فرستند طراحی شده به این صورت که موشک در بین دو بدنه چسبیده به هم قرار می‌‍گیرد و پس از اینکه هواپیما در ارتفاع مورد نظر قرار گرفت لانچر موشک روشن می‌شود و موشک را به فضا پرتاب می‌کند.

هواپیما


هواپیما

این هواپیما می‌تواند همزمان سه موشک را در بین بال‎های خود حمل کند و این موشک‌ها نیز می‌توانند ماهواره‌های کوچکی به وزن ۴۵۴ تُن به مدار زمین پرتاب کنند.

بزرگترین هواپیما

هواپیما

طرح ساخت ««استراتولانچ» در سال ۲۰۱۱ آغاز شد طرحی برآورد اولیه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده، اما به عقیده کارشناسان هزینه ساخت هواپیمایی در این ابعاد بسیار بیش از این رقم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *