روسیه تحریم‎های جدید علیه کره‌شمالی را وتو نخواهد کرد

15:43 - 12 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۲۸۹
شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز جمعه قطعنامه تحریمی شدیدتری را علیه کره‌شمالی تصویب کند.
کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل ، دولت روسیه اعلام کرد که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی را وتو نخواهد کرد.

«گنادی گاتیلوف» در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل برای اعمال تحریمهای جدید علیه کره‌شمالی اظهار کرد: روسیه قصد ندارد که این قطعنامه را وتو کند و به احتمال زیاد این قطعنامه تحریمی علیه پیونگ‌یانگ تصویب خواهد شد.

وی همچنین ضمن تأکید بر تصویب قطعنامه تحریمی علیه کره‌شمالی افزود در تدوین این قطعنامه هماهنگی بین همه طرف‌ها وجود داشته و بسیاری از نگرانی‌های روسیه نیز در نظر گرفته شده‌است، تن‌ها مسائل کوچکی در این رابطه وجود دارد که امیدواریم در ساعتهای آتی به توافق برسیم.

مطابق با قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت سازمان ملل کره‌شمالی از توسعه برنامه موشکی خود و آزمایش موشکهای بالستیک قاره‌پیما منع شده‌است، اما در ماه‌های اخیر پیونگ‌یانگ چندین آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک را انجام داده‌است.

 بنا به گزارش رویترز  روز پنج‌شنبه نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا  اعلام کرد که 9 شرکت و نهاد دولتی مرتبط با برنامه تسلیحاتی کره‌شمالی از جمله دو شرکت روسی و سه نفر را تحریم کرده‌است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *