2.5 سال حبس در انتظار یک نماینده زن مجلس ترکیه

1:13 - 11 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۹۵۹
کونجا نماینده دستگیر شده و تحت محاکمه مجلس ترکیه در راستای تحقیقات و بررسی درباره عوامل ترور، پس از طی مراحل دادرسی و محاکمه، به جرم تبلیغ سازمان های تروریستی محکوم شده است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، بسیمه کونجا عضو حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) و نماینده شهر سیرت در مجلس ملی ترکیه به 2.5 سال زندان محکوم شد.

کونجا نماینده دستگیر شده و تحت محاکمه مجلس ترکیه در راستای تحقیقات و بررسی درباره عوامل ترور، پس از طی مراحل دادرسی و محاکمه، به جرم تبلیغ سازمان های تروریستی محکوم شده است.
 
این نماینده مجلس ترکیه به همراه وکلای مدافع خود در دادگاه کیفری مورد محاکمه قرار گرفته و دادستان عمومی اتهامات و ماهیت جرائم ارتکابی وی را تشریح کرده بود ولی وی در جلسه دادگاه، ضمن رد اتهامات وارده، خواستار آزادی خود شده بود.
 
دادگاه تجدید نظر ترکیه روز چهارشنبه پس از ارزیابی اتهامات وارده و دفاعیات متهم، با تایید اتهام تبلیغ سازمان تروریستی، این نماینده مجلس ترکیه و عضو حزب دموکراتیک خلق ها را به تحمل 2.5 سال زندان محکوم کرد.
 
به گزارش ایرنا، ترکیه بعد از کودتای 25 تیرماه سال گذشته، قانون مصونیت سیاسی نمایندگان مجلس را لغو کرد و پس از آن نمایندگان بی شماری به مراجع قضایی احضار شدند ولی نمایندگان حزب کُردی دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) از حضور در مراجع قضایی سر باز زدند.
 
در پی این امر، صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران حزب دموکراتیک خلق های ترکیه به همراه 9 نفر از نمایندگان این حزب همچنان از 14 آبان ماه سال گذشته بازداشت شدند و هم اکنون نیز در زندان به سر می برند.
 
حدود پنج ماه پیش کیفرخواست سنگینی علیه صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران مشترک حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) صادر شد که در جریان آن برای دمیرتاش از 43 تا 142 سال و برای یوکسک داغ از 30 تا 83 سال زندان درخواست شده بود.
 
بر اساس رای صادره، دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) و رئیس سومین حزب مجلس ترکیه به 142 سال زندان محکوم شده و در زندان ادیرنه در بازداشت است و فیگن یوکسک داغ رهبر شاخه بانوان و نماینده شهر وان این حزب نیز از مجلس ملی ترکیه و حزب متبوعش اخراج شده است و در زندان کوندرای کوجاعلی در حبس به سر می برد.
 
نمایندگی نورسل آیدوغان عضو دیگر حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) و نماینده مردم شهر دیاربکر در مجلس ملی ترکیه نیز هفته گذشته سلب و از مجلس این کشور اخراج شد.
تعداد اعضای حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) به عنوان سومین حزب بزرگ حاضر در مجلس این کشور در پی سلب عضویت یوکسک داغ و آیدوغان به 57 نفر کاهش یافته است.
 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *