هشدار درباره تبعات منفی بالا بودن هزینه‌های دندانپزشکی در آمریکا

14:49 - 10 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۸۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هزینه‌های دانپزشکی در آمریکا به قدری بالا است که تبعات منفی آن بر سلامت میلیون‌ها تن از افراد متوسط و کم درآمد به شدت تاثیر گذاشته است.
حقوق بشر آمریکاییبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، افراد در بسیاری از مناطق فقیر و کم درآمد آمریکا به دلیل بالا رفتن شدید هزینه‌های دندانپزشکی، قادر به ترمیم دندان خود نبوده و مجبور به کشیدن آن‌ها می‌شوند. 

در این مناطق همچنین به دلیل نبود دندانپزشک ثابت، مردم بایستی ماه‌ها منتظر بمانند تا یک موسسه خیریه چند پزشک را صرفا برای یک یا دو روز جهت ویزیت بیماران به این مناطق بیاورند.

واشنگتن پست به عنوان نمونه به منطقه "سیویک ویکومیکو" اشاره نموده که اخیرا در روز حضور دندانپزشکان در این منطقه، بیش از هزار نفر از مردم از شب قبل و در سرمای شدید در صف ایستادند تا برخی از آن‌ها صرفا بتوانند دندان خود را بیرون بکشند.

دندانپزشکان در طول دو روزی که در این شهر بودند، بیش از ۷۹۵ دندان فاسد را بیرون کشیدند، که بسیار ناراحت کننده و تاسف بار می‌باشد. 

بسیاری از این افراد دارای شغل ثابت و دولتی بودند، ولی به دلیل بالا بودن هزینه‌های دانپزشکی قادر به ترمیم آن‌ها نبودند.

این گزارش در ادامه به گسترش شکاف میان فقرا و ثروتمندان در آمریکا پرداخته و می‌افزاید: در حالی که برخی از ثروتمندان سالیانه هزاران دلار جهت تزئین و درخشان‌تر نمودن دندان‌های خود هزینه می‌کنند، با این حال میلیون‌ها نفر دیگر به خاطر نداشتن چند دلار مجبور هستند روز‌ها و ماه‌ها در نوبت درمانگاه‌های خیریه منتظر بمانند تا درد چندین ساله دندان خود را تسکین دهند. 

بر اساس این گزارش، از هر ۵ شهروند بالای ۶۵ سال آمریکا، یک نفر به طور کامل بدون دندان می‌باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *