رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برنامه ریزی صحیحی برای اکران فیلم‌های کودک وجود ندارد/وزارت ارشاد و آموزش و پرورش به کودکان اهمیت بدهند

12:00 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۱۱۰
کارگردان فیلم پل سفید گفت: به نظر من نگاه فروش محور و حضور بازیگران چهره در سینمای کودک هیچ کمکی نکرده و بیشتر ضربه می‌زند. ما سابق بر این چنین تجربه‌هایی را داشته‌ایم و این کارنامه نشان داده که حضور چهره‌ها کمکی به بدنه سینمای کودک نمی‌کند.
"علی قوی ‌تن" نویسنده و کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص آخرین وضعیت ساخت فیلم "پل سفید" گفت: در حال حاضر آخرین مراحل پس از تولید پل سفید را انجام داده و با پایان میکس و رنگ بندی فیلم نسخه آماده نمایش این اثر آماده خواهد شد.
 
وی درباره آماده شدن این فیلم برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان افزود: این فیلم با توجه به مضمونی که دارد برای حضور در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان آماده خواهد شد و در این روزها تلاش می‌کنیم تا با سرعت بخشیدن به مراحل پایانی آن را حتماً به جشنواره برسانیم. بعد از ارسال به این جشنواره، فیلم پل سفید برای حضور در فستیوال‌های بین‌المللی کودک و نوجوان ارسال خواهد شد.
 
کارگردان فیلم "پرواز بادبادک ها" در مورد نحوه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان ادامه داد: من به علت درگیری ساخت فیلم، زیاد و به صورت مستقیم با نحوه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان روبرو نشدم اما می‌دانم علیرضا داد با توجه به سبقه و تجربه‌ای که در این زمینه دارد، می تواند جشنواره‌ای با کیفیت و ارزشمند را برگزار کند.

وی در مورد مشکلات اکران برای فیلم‌های کودک و نوجوان تصریح کرد: از نظر من این مساله باید در وزارت فرهنگ و ارشاد بررسی شده و برنامه‌ریزی درستی برای اکران فیلم‌های کودک و نوجوان انجام شود. وزارت ارشاد و همچنین وزارت آموزش و پرورش باید از اکران این فیلم‌ها حمایت کنند.
 
کارگردان فیلم "نسکافه داغ داغ" با تاکید بر بی‌تاثیر بودن حضور چهره‌های سینمایی در فیلم‌های کودک تاکید کرد: به نظر من نگاه فروش محور و حضور بازیگران چهره به سینمای کودک هیچ کمکی نکرده بلکه بیشتر ضربه می‌زند. ما سابق‌بر این چنین تجربه‌هایی را داشته‌ایم و این کارنامه نشان داده که حضور چهره‌ها کمکی به بدنه سینمای کودک نمی‌کند.
 
قوی‌تن با شرح مشکل سینمای کودک خاطرنشان کرد: ما با حضور بازیگران چهره نمی‌توانیم به سینمای کودک رونق دهیم. با این کار کاملاً به بیراهه می‌رویم. مشکل سینمای کودک را باید از طریق وزارتخانه‌ها پیگیری کرده و رشد این سینما را منطقی پیش ببریم. اگر بخواهیم به صورت مقطعی با حضور چهره‌ها  مردم را به سینما بکشانیم فایده‌ای ندارد زیرا این به یک یا دو فیلم بسنده می‌کند. تکلیف سایر فیلم‌ها چه می‌شود؟ باید راهکاری عقلانی برای مشکل پیدا کرد، راهکاری که با نگاه گیشه‌ای به سینمای کودک حل نخواهد شد.
 
انتهای پیام/

 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *