"پاکستانی‌ها" ماه رمضان را در گرمای شدید هوا و تاریکی مطلق سپری می‌کنند

10:03 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۰۵۶
با وجود وعده‌های دولت برای قطع نشدن برق هنگام سحر و افطار در ماه رمضان بیشتر مردم پاکستان به ویژه شهر کراچی مجبورند تاریکی را در سحر و افطار این ماه تجربه کنند.
به گزارش سرویس بین الملل  با وجود وعده‌های دولت برای قطع نشدن برق هنگام سحر  و افطار ماه رمضان بیشتر مردم پاکستان به ویژه شهر کراچی مجبورند تاریکی مطلق را در سحر و افطار ماه مبارک رمضان تجربه کنند.

در شهر کراچی مردم مجبورند از ساعت 5 صبح تا 8 شب قطعی برق را تحمل کنند و با وجود گرمای شدید بدون استفاده از کولر و پنکه روزه بگیرند.

گزارش سازمان هواشناسی پاکستان حاکی است دمای هوا در برخی شهرهای ایالت پنجاب و سند به 45 درجه سانتیگراد رسیده است.

دمای هوای پایتخت پاکستان در گرم ترین ساعات خود به 40 درجه سانتیگراد خواهد رسید و این درحالی است که مردم پایتخت و سراسر ایالت های سند، پنجاب و مناطق وسیعی از ایالت خیبرپختونخوا در هفته های و ماه های پیش رو، روزهای به مراتب گرم تر همراه با رطوبت و هوای شرجی را در پیش دارند.

به گزارش روزنامه جنگ،گرمای شدید و کمبود برق در بیشتر مناطق پاکستان مردم را در ماه مبارک رمضان با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

در بیشتر شهرهای پاکستان برای تهیه آب از چاه یا استفاده از آب لوله‌کشی از موتورهای برقی استفاده می‌شود بنابراین قطع برق کمبود آب آشامیدنی را نیز به دنبال دارد.

مردم پاکستان در ماه رمضان امسال با توجه به گرمای بی‌سابقه و قطع برق شرایط سختی را تجربه می‌کنند.

برخی مردم پاکستان که از وضع مالی نسبتا خوبی برخوردارند و می توانند از عهده هزینه خرید، نگهداری و تامین سوخت ژنراتور بربیایند، مشکلات کمتری دارند اما تعداد خانواده هایی که در خانه هایشان ژنراتور دارند، نسبت به جمعیت 200 میلیون نفری پاکستان، ناچیز است.

در بیشتر شهرهای پاکستان مردم از کمبود برق به تنگ آمده دست به تظاهرات زدند و در برخی موارد دفاتر سازمان برق را به آتش کشیدند.

با وجود اعتراض شدید مردم و انتشار خبرهای متعدد درباره ماه رمضان بدون برق در پاکستان این مشکل هنوز حل نشده است و کمبود انرژی در این کشور ادامه دارد.

با توجه به اینکه ایران در حال حاضر برق بخشی از بلوچستان پاکستان را تأمین می‌کند و حاضر است گاز به این کشور صادر کند اما هنوز اسلام‌آباد برای کمک گرفتن از تهران برای جبران کمبود انرژی خود وارد عمل نشده است.

مقامات پاکستانی در پارلمان و مجلس سنا بارها از دولت درخواست کرده‌اند که برای جبران کمبود انرژی این کشور اقدام به واردات گاز از ایران کند اما این امر هنوز محقق نشده است.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *